Followers

Friday 16 March 2018

Tak Ada Beza Fitnah Scorpene Perancis Dengan 1MDB Switzerland


Semestinya dalam keadaan Pakatan Haprak sedang huru hara dengan pelbagai skandal, pertuduhan terhadap pemimpinnya di mahkamah, pemberontakan daripada ahli-ahli parti sehingga ada yang bertindak keluar dari parti sehinggalah kepada soal racauan para pemimpinnya untuk mendapatkan simpati rakyat TINDAKAN untuk terus memburukkan imej kerajaan dan Perdana Menteri adalah amat penting kerana PRU14 hanya menanti masa untuk mengambil tempat.

Keadaan ini dilihat sebagai satu keperluan kepada para pemikir yang berada dalam Pakatan Haprak memandangkan mereka sesama sendiri pun pada hari ini sebenarnya telah berbalah cumanya masing-masing memendamkan perasaan supaya hasrat untuk menjatuhkan kerajaan BN tercapai.

Ianya di buktikan dengan kecelaruan politik sesama sendiri akibat kepala-kepala yang sudah boleh dilihat tidak seiring dalam beberapa hal dan kalam mereka itu amat berbeza sebagai contoh lihat video di bawah;


Gerak mereka semakin menggila dan semua itu dilakukan kerana mereka amat-amat terdesak untuk meyakinkan rakyat Malaysia bahawa fitnah dan tuduhan jahat terhadap 1MDB adalah benar.

Untuk itu pelbagai gerak disusun dan antara yang terkini apabila agen-agen pembangkang ini mula melata ke seluruh dunia semata-mata untuk membuktikan dakwaan fitnah mereka !

Malangnya langkah itu bukan sahaja GAGAL tetapi telah memalukan seluruh kem pembangkang kerana jelas tuntutan yang dibuat oleh Cynthia Gabriel di Switzerland kononnya dana berjumlah RM430 juta yang dipegang oleh perbendaharaan negara itu adalah milik 1MDB dinafikan secara berdepan.

Cynthia yang juga salah seorang key player dalam gerakan BERSIH sebelum ini dilaporkan berkomplot dengan ahli politik pembangkang di Switzerland, Carlo Sommaruga dalam usaha beliau mendapatkan dana tersebut.

Walau bagaimanapun usaha itu kemudiannya dinafikan oleh Parlimen Switzerland sendiri apabila usul Carlo hanya mendapat  53 undi dari pihak pembangkang manakala parti pemerintah menolak usul dengan 138 undi.

Bagi MMI mudah, tuntutan yang dibuat oleh Cynthia itu sebenarnya adalah tuntutan yang sama sekali berdasarkan kepada dana haram yang tidak ada kena mengena dengan 1MDB.

Then secara tidak langsung Cynthia menuntut dana apa ? Menagih dana dari negara asing yang tuntutannya dibuat berdasarkan dakwaan fitnah terhadap 1MDB ? 

Cukup MEMALUKAN sekali dan tindakan Cynthia ini sudah pun MEMALUKAN seluruh pemimpin dan para macai Pakatan Haprak !!!! 


MMI bersetuju dengan apa yang diungkapkan oleh Tan Sri Annuar Musa bahawa 1MDB menjalankan urusniaga dan pelaburan dengan atau melalui pihak tertentu, dan kebertanggungjawaban mereka terhad setakat mana dan dengan siapa mereka berurusan.

Apa apa yang berlaku dan dilakukan orang lain, apa lagi di negara lain dengan wang yang dilabur mereka adalah sama sekali di luar kuasa 1MDB. Yang penting 1MDB melabur secara sah dan telah mendapat kembali pelaburannya malah dengan keuntungan.

Mana mungkin setelah beroleh pulangan dari pelaburannya, dan dengan tiada kehilangan apa-apa 1MDB mahu menuntut wang pelaburan yang sudah menjadi hak orang lain sebagai hak mereka. Lainlah kalau 1MDB kehilangan wang mereka. Jika itu berlaku semestinya kehilangan itu dicatat dalam akaunnya,dan akaun itu sudah diperiksa lumat oleh PAC, yang turut dianggotai ahli parlimen Pas, PKR dan Dap.

Pembangkang benar-benar mahu membina persepsi wang dicuri. Mereka mahu jadikan berita palsu mereka sebagai modal besar PRU14….mereka tidak akan berjaya. Masa adalah penawar mustajab kepada kepalsuan kerana selepas sedikit masa, tetap datang kebenaran dan dengannya terhapuslah kebatilan.Selanjutnya

Hakikatnya rakyat Malaysia perlu sedar bahawa secara tidak langsung orang-orang seperti Cynthia ini adalah agen kepada pihak asing dan usaha mereka sebagai penyokong gerakan pembangkang di Malaysia itu sudah sampai ke tahap mengkianati negara sendiri.

Kalau diamati apa yang berlaku ianya langsung tak ada beza dengan fitnah Scorpene di Perancis satu ketika dahulu yang turut membabitkan orang yang sama.

So jelas mereka tidak punya keikhlasan dalam perjuangan sebaliknya dipenuhi dendam politik yang tidak senang melihat Malaysia bangkit dan maju di bawah kerajaan Barisan Nasional dan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Akhir kalam apakah kita mahu melihat Malaysia digadaikan secara sembunyi-sembunyi oleh banjingan-banjingan pro pembangkang ini kepada pihak asing seperti mana yang berlaku kepada negara-negara yang tergadai maruahnya kepada kuasa besar dunia sebelum ini ?

Fikir semasak-masaknya !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels