Followers

Sunday 29 April 2018

Gagal Pencalonan Bukti Pembangkang Tak Serius !!!


Seolah-olah tidak dapat menerima kesilapan sendiri, PKR mula menyalahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung kejadian beberapa calonnya tidak layak bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berkata, kegagalan Tian Chua untuk mempertahankan kerusi Parlimen Batu yang disandang sejak 2008 kononnya disebabkan SPR mengubah peraturan.

Nurul Izzah berkata, pihaknya tidak berpuas hati dengan keputusan berkenaan dan akan mengambil tindakan susulan.

"Oleh itu, pada Isnin ini PKR akan membuat petisyen di mahkamah untuk mencabar keputusan berkenaan supaya SPR tidak boleh menipu," katanya dalam ceramah gabungan pembangkang PKR, di sini malam ini.

Tian Chua kempunan untuk mempertahankan kerusi berkenaan apabila SPR mendapati beliau hilang kelayakan bertanding kerana telah dihukum denda RM2,000 atas kesalahan menghina polis. - UTUSAN ONLINE

MMI kata agak HAIRAN kerana semua calon BN dapat melepasi proses pencalonan dengan baik tanpa sebarang masalah malah PAS juga begitu.

Apa ada kira-kira ka PAS dengan kerajaan sampai semua calonnya dapat menyelesaikan proses pencalonan ?

Agak-agaklah tak perlu nak menuding jari kepada pihak lain kalau diri sendiri yang buat salah !!!!!

Proses penamaan calon telah dimaklumkan oleh SPR jauh lebih awal dari tarikh dan seharusnya calon-calon itu sudah cukup masa untuk membuat persediaan.

So jangan jaja buruk sendiri boleh ??

Akhir sekali apa yang berlaku ini adalah bukti bahawa pembangkang sememangnya tidak pernah bersedia dan apakah rakyat Malaysia harus memilih kumpulan yang sebegini ??

Pikir pikir sikit bro ....

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels