Followers

Tuesday 8 May 2018

Kenapa MELAYU WAJIB Tolak DAP & Mereka Yang Bersekongkol


Guan Eng Dedah 11 Strategi Untuk Hakis Islam Sebagai Agama Persekutuan

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menggariskan 11 strategi bertopengkan kebebasan agama yang dilihat sebagai usaha terancang untuk mencabar Islam sebagai Agama Persekutuan sepertimana yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

11 strategi itu dilakukan di bawah Kerajaan Pulau Pinang yang telah ditawan DAP selama dua penggal.

“Kakitangan kerajaan bukan Islam juga perlu diberi cuti bergaji untuk upacara khusus keagamaan mereka, sama seperti untuk orang Islam iaitu 40 hari untuk pergi haji dan umrah,” katanya.

Selain itu, setiap kawasan di taman perumahan juga menurut Ketua Menteri Pulau Pinang itu akan diperuntukkan keluasan tanah yang setimpal untuk dibina kuil dan rumah ibadat bagi agama-agama lain.

“Peruntukan tahunan RM1.5 juta untuk memastikan pemaju perumahan menyediakan luas tanah yang setimpal untuk tujuan keagamaan membabitkan kepentingan agama bukan Islam,” katanya.

Tambah beliau, peruntukan yang diberikan kepada institusi pendidikan agama seperti pusat tahfiz dan sekolah pondok berdaftar juga akan diberikan sama rata kepada sekolah-sekolah agama bukan islam yang lain ‘seadilnya’.

Ini termasuk peruntukan untuk pendakwah-pendakwah Kristian dan pergerakkan mubaligh agama lain dengan pemberian dana yang sama rata.

“Ini juga membabitkan peruntukan tahunan sebanyak RM50,000 kepada Majlis Perundingan Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao Malaysia.

“Selain itu, kita akan mewujudkan Exco untuk Hal Ehwal Bukan Islam (HEB), yang dipengerusikan ketua menteri dan penyediaan peruntukan dana kira-kira RM30 juta sejak 2008 dan menyerahkan bangunan di Jalan Mecalister kepada HEB Pulau Pinang untuk pengurusan hal ehwal penganut Hindu,” katanya lagi.



kredit aidc

3 comments:

  1. kpd org melayu yg beragama islam(shj) undilah sesapa saja asalkan bukan PH.. Apa yg org islam blh harapkan dr guan eng utk membela agama yg suci ini.. dr dulu lg niat mrk tak penah berubah.. kalimah Allah utk agama lain.. menentang ruu355 itu adlh sbhgn yg Allah bg petunjuk utk kita buat keputusan.. apapun alasan mrk utk menghalalkan perbuatan mrk itu tdk blh kita benarkan.. so bg yg sayang agama yg suci ini undilah dgn bijak bkn dgn emosi pikirkan apa yg kita pangkah itu nanti akan dipertanggungjawabkan jika kita tak blh nak berdakwah kesana kemari spt yg para sahabat lakukan jgnlah kita jd pemusnah kpd agama suci yg dibw oleh nabi Muhammad saw.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa masaalahnya? Masih percaya pada BN dan Pas? Masih percaya fitnah Pas dan BN? Rakyaat Malaysia sudah matang dalam menilai prestasi pemimpin mereka. Dah tahu Perompak, masih mahu juga diangkat sebagi ketua. Siapa yang BODOH?

      Delete
  2. Tolong gali lubang besar dan tanam blog Islam 1% bangsat melayu UMNO-PAS awak Atua buang dalam tandas!!... Tolak Kepala Otak Hang!! Terima ini sebagai ajaran ALLAH tulin bukan buatan UMNO-PAS-Sultan_Agong Govenor IS Islam Bangsat Negara!!

    ReplyDelete

Labels