Followers

Monday 28 November 2011

Sam Ketot Gila Nak Ke Putrajaya


Kongres Nasional Tahunan Parti Keadilan Ke-8 yang telah diadakan di Johor dilihat sebagai pentas untuk menanam kebencian terhadap kerajaan Barisan Nasional.Pentas tersebut digunakan sepenuhnya untuk menghentam kerajaan dan sasaran ditujukan kepada UMNO.


Hebat sekali AMK yang diketuai oleh Si Sam Ketot ni.Hebat sungguh dia mengkritik dan menghentam kerajaan dan UMNO seolah-olah parti keadilan tidak pernah sunyi dari masalah dan kelemahan.Apatah lagi jika kita fokuskan kepada pemimpin utama mereka jauh panggang dari api jika nak dibandingkan YAB Datuk Seri Najib Tun Tazak dengan Anwar Al-Juburi.

Kali ini MMI nak fokuskan kepada Angkatan Muda Keadilan pula.Kebetulan MMI pun dalam kategori muda jadi biar muda bercakap pasal muda.Sepanjang Pemerhatian MMI ucapan Ketua Angkatan Muda Keadilan haprak ini dilihat cukup membosankan dan laungan sokongan hanya dibuat apabila di minta atau disoal oleh Si Sam ini.


Apakah sebagai seorang pemimpin sebuah parti yang kononnya berjuang untuk rakyat boleh mengajak rakyat untuk turun ke jalanan bagi menumbangkan kerajaan yang sedia ada ? Apalah malang penyokong-penyokong keadilan ini terutamanya barisan pemuda kerana mengangkat seorang pemimpin yang sebenarnya hanya pencacai kepada Anwar Ibrahim.

Lupakah kamu penyokong-penyokong Keadilan bahawa dalam ucapan Sam Ketot ini beliau secara terang-terangan telah menyatakan untuk memastikan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 bahkan mengajak seluruh jentera keadilan untuk sama-sama  memastikan Anwar tidak dimasukkan ke penjara kerana kes liwatnya. 
Adakah ini kepimpinan yang baik apabila mengajak pengikutnya untuk melanggar undang-undang dan beliau dilihat tidak dapat menerima apa saja keputusan mahkamah melainkan keputusan itu memihak kepada mereka.Adakah ini yang dimaksudkan dengan keadilan? 


Kalau bersumpah pun takut macam mana nak dapatkan sokongan rakyat ? Kepada Sam Ketot cukup-cukuplah menjilat punggung Anwar tu.Lebih baik kamu usahakan supaya Anwar Ibrahim bersumpah beliau tidak terlibat dalam kes liwat Saiful Bukhari baru boleh jadi hero.

MMI juga turut melihat Kongres ini khususnya AMK tidak ada satu pun perkara yang dibincangkan atau dipertontonkan kepada rakyat bahawa mereka serius dan komited dalam usaha untuk membela nasib rakyat.Yang selalu dilaungkan adalah UMNO tidak baik,nak pastikan supaya Anwar menjadi PM,nak adakan demonstrasi jalanan,kerajaan tidak adil,memperbaiki ranting dan cabang yang memang bermasalah dan banyak lagi semuanya perkara-perkara menghentam parti lawan.

Sam Ketot telah berjanji untuk memastikan Anwar menjadi PM,Beliau juga turut bersemangat untuk merampas kerajaan persekutuan pada pilihan raya ke-13 nanti.Pastinya semua itu memerlukan sokongan rakyat dan pengikut-pengikut Pakatan Haprak termasuklah pencacai dikalangan PAS dan semestinya politik jalanan menjadi agenda utama mereka untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional.

Tindakan pengecut dan bacul daripada pemuda keadilan.Sam Ketot ternyata meletakkan kuasa dan jawatan sebagai keutamaan selain daripada berbohong kepada rakyat semata-mata untuk menjayakan misi mereka ke Putrajaya.

Ops Jangan lupa beliau juga dilihat sedang mengintai-ngintai tempat untuk bergelar wakil rakyat. 

Paling bahaya apabila telah mula kedengaran cakap-cakap berkenaan apa salahnya selain bangsa Melayu menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia.Ternyata mereka lupa jasa dan pengorbanan para pejuang terdahulu yang bersusah payah untuk memastikan tanah melayu dipimpin oleh bangsa Melayu sendiri.

Sam ketot dan barisan AMK sememangnya kurang ajar dan bahaya kepada negara Malaysia.

MMI serahkan kepada semua untuk membuat penilaian.Ikutilah ucapan demi ucapan Ketua Angkatan Muda Keadilan yang MMI bawakan di atas serta fahamilah maksud sebenar dan sejauh mana komitmen mereka untuk membawa Malaysia ke mercu kejayaan.


MMI yakin dan pasti UMNO yang dicaci dan dimaki ini khususnya sayap pemuda akan memberikan tentangan yang cukup sengit apatah lagi Perhimpunan Agung UMNO yang bakal menyusul tak sampai 48 jam ini bakal mencetuskan satu semangat dan tindakan terbaik dari semua segi untuk mempertahankan maruah Bangsa,Agama dan Negara.

Rumusannya apa saja yang diperkatakan,UMNO dan Barisan Nasional jugalah yang bekerja untuk kebaikan dan kebajikan rakyatnya.Selain daripada merosakkan perpaduan rakyat Malaysia,memburukkan negara kepada dunia luar,Puak-puak Sam buat apa? 

Ayuh bangsaku kita nyahkan pembangkang dari bumi bertuah Malaysia.

MMI.
  

No comments:

Post a Comment

Labels