Followers

Thursday 15 December 2011

LIWAT - Anwar Tak Sabar Menantikan Hari Penentuan


Anwar Ibrahim semakin hilang punca sekarang.Kes liwat beliau yang semakin menghampiri penghujungnya membuatkan jiwa dan fikirannya semakin tak keruan.Ramai daripada rakan-rakan penyokong beliau termasuk pemimpin yang dulunya bersama beliau mula menjauhkan diri dan dilihat tenggelam punca apabila perbicaraan tersebut dengan jelas menunjukkan beliaulah pelaku seks luar tabie tersebut atau peliwat kepada Saiful Bukhari.


MMI cuma nak menunggu dan melihat apa akan diperkatakan oleh juak-juak Anwar yang dulunya bukan main lagi mempertahankan Al-Juburi ini.Mungkin Nik Aziz selepas ini akan mengeluarkan kenyataan dengan berkata "Pelakuan Liwat tersebut dilakukan dengan cara suka sama suka jadi biarlah,jangan kita menaburkan fitnah dengan menuduh berlakunya liwat tersebut sacara paksaan." Boleh jadi kenyataan sebegini boleh terpacul di mulut Nik Aziz kerana sebelum ini dalam kes Elizabeth Wong pun Nik Aziz keluarkan kenyataan.


Haha jangan ketawa dulu kerana dalam dunia pakatan haprak hari ini semuanya tak mustahil untuk berlaku.Yang menghairankan MMI adalah masih ada pengikut-pengikut Pakatan Haprak yang setia dengan Al-Juburi ni,kalau setakat penyokong DAP dengan PKR MMI tak hairan sangat tapi ni puak-puak PAS yang  masih tak sedar-sedar diri.

Kata berjuang untuk Islam ,tapi boleh pula mempertahankan seorang manusia yang  tak berani membuat penafian dengan bersumpah tatkala beliau di tuduh dengan satu tuduhan meliwat.

Malah boleh pula mengeluarkan kenyataan yang berbunyi "Untuk bersumpah seseorang itu mestilah bebas daripada dosa-dosa besar" lantas beliau tidak bersumpah.Maksudnya apa ? Maksudnya beliau melakukan dosa besar sebab tu tak berani bersumpah.Apatah lagi kalau suka dengan kerja-kerja meliwat ni.


MMI terfikir sejenak dalam ruang lingkup perjalanan kes liwat Anwar Ibrahim ini,pernahkah kita melihat dan merasai apa yang bermain difikiran Saiful Bukhari ? Beliau adalah anak muda yang telah diliwat oleh Anwar Ibrahim dan begitu berani membawa perkara ini ke muka pengadilan.

Adakah keadilan mampu dicapai oleh anak muda ini dalam memastikan manusia bernafsu binatang mendapat pembalasannya?

Pernahkah kita terfikir betapa tertekannya beliau disaat ini apabila dituduh pula sebagai agen atau dalang kepada UMNO dan BN untuk menjatuhkan karier politik manusia bernama Anwar Ibrahim ?

Kita hanya mampu memberikan sokongan namun yang menempuhnya adalah Saiful Bukhari sendirian ditemani ahli keluarganya.


Sebagai rakyat ayuh kita semua sama-sama panjatkan doa kepada Allah SWT agar kebenaran dapat dibuktikan dalam masa terdekat ini.Sebagai manusia MMI juga turut mahu melihat kebenaran dapat ditegakkan.

Kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim masuk ke fasa menarik apabila Peguam Cara Negara 2,Datuk Yusof Zainal Abiden mengulung hujah pihak pendakwa.Beliau langsung tidak berundur setapak pun sekalipun pasukan peguam Ketua Umum PKR itu cuba bermacam cara untuk pertikai kredibiliti saksi termasuk Saiful Bukhari Azlan.

Menyifatkan keterangan Anwar dari kandang tertuduh bahawa beliau tidak mempunyai hubungan seksual dengan Saiful hanya satu penafian kosong sementara kritikan dan komennya terhadap pengadu dan saksi-saksi pendakwaan lain ibarat satu pengakuan.

Yusof ketika membentangkan hujah di depan hakim Mahkamah Tinggi,Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah berkata,keengganan Anwar menceritakan versinya sendiri mengenai kejadian yang didakwa berlaku serta tindakannya tidak mempertikaikan kehadirannya di tempat kejadian juga merupakan satu bukti.

"Tertuduh tidak langsung menafikan dia berada di tempat kejadian dan juga keretanya dilihat memasuki dan meninggalkan kondominium.Tertuduh juga tidak mempertikaikan dia dilihat memasuki lif di tingkat 5 kondominium tersebut dan meninggalkannya selepas kejadian."

"Tertuduh juga tidak mempertikaikan bahawa di atelah mengarahkan Ketua Stafnya untuk mengaturkan supaya satu dokumen dihantar kepadanya di kondominium tersebut dan ketua Staf itu telah mengarahkan pengadu untuk meyampaikan dokumen itu kepada tertuduh."

"Tanmbahan lagi,tertuduh tidak mempertikaikan hakikat bahawa pengadu telah menyerahkan dokumen berkenaan kepadanya di tempat kejadian."



"Maka kegagalan tertuduh mempertikaikan atau menafikan bukti-bukti berkenaan membawa maksud kepada satu pengakuan terhadap fakta-fakta dibentangkan sebagai bukti terhadapnya," kata Yusof.


Menurut Yusof,Anwar juga tidak pernah berusaha untuk menjelaskan bagaimana air maninya ditemui dalam dubur pengadu.Katanya,Penemuan konklusif mengenai air mani itu tidak didebatkan atau dipertikaikan oleh tertuduh.

"Dalam keterangan dari kandang salah,tertuduh juga tidak pernah mengatakan insiden liwat tidak mungkin berlaku kerana kesakitan fizikal yang dialaminya.

"Keputusan tertuduh memberi keterangan dari kandang orang salah ibarat dia berdiam diri apabila dipanggil untuk membela diri, kerana tidak ada bahan atau bukti dibentangkan untuk dipertimbangkan oleh mahkamah.Maka dengan ini tertuduh gagal menimbulkan sebarang keraguan terhadap dakwaan ini," tambahnya. 

Lagi Berita - Anwar Meliwat Saiful

Tak sabar menunggu hari perhitungan .

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels