Followers

Wednesday 27 June 2012

GEMPAR ! Kerana Politik Isteri Di Bunuh !!

Gambar Hiasan
Hanya kerana enggan mengundi calon presiden dari Ikhawanul Muslimin, seorang wanita maut selepas dipukul oleh suaminya yang juga seorang tukang paip.

Wanita itu mati dipukul selepas suaminya mendapat tahu dia tidak mengundi Mohammed Mursi, lapor akhbar tempatan, Al-Wafd.

Menurut polis, pertengkaran antara pasangan itu kemudiannya bertukar menjadi tragedi dan wanita itu tetap dipukul biarpun dia merayu suaminya supaya tidak berbuat demikian.

Dia meninggal dunia di hospital akibat kecederaan parah.

Betapa kejamnya manusia kerana politik sanggup membunuh.

Banyak pengajaran daripada peristiwa yang berlaku ini dapat dijadikan sebagai pedoman kita semua pada masa mendatang.

Pertama lihat bagaimana kuasa politik menjadikan seseorang itu hilang pertimbangan.

Kedua lihat bagaimana sikap terlalu taksub kepada perjuangan politik mengheret kepada kejadian pukul memukul malah dalam bab ini sampai hilang nyawa.

Ketiga betapa mereka di Mesir begitu terdesak dan obses untuk menyelamatkan negara daripada kancah kekacauan yang sebenarnya diciptakan oleh mereka sendiri.

Jika di rangkumkan kesemua di atas jelas ianya sebenarnya sudah mula menular di Malaysia cumanya pendekatannya sahaja agak berbeza sedikit.

MMI ada buktinya.

Bayangkan kini sudah terdapat parti politik yang menjanjikan syurga kepada mereka yang menyokong perjuangan mereka.

Sikap terlalu taksub kepada pemimpin bukan perjuangan.

Penyokong bertindak ganas mencetuskan huru hara dan sudah sampai ke tahap mendatangkan kecederaan sesama bangsa dan seagama.

Bukankah ketiga-tiga perkara diatas merupakan satu contoh paling ketara yang boleh disamakan dengan apa yang berlaku di Mesir ?

Jadi beringatlah puak-puak songsang ini berada disekeliling kita.

MMI yakin jika dibiarkan merekalah yang bakal menjadi sekumpulan manusia yang mencetuskan huru hara paling dasyat dalam negara dan merekalah juga yang pasti terkial-kial mahu menyelamatkan negara daripada apa yang dicetuskan oleh mereka sendiri.

Pilihan raya presiden Mesir itu menyaksikan kemenangan Mohammed selepas beliau berjaya menewaskan seorang lagi calon yang merupakan Perdana Menteri terakhir era Hosni Mubarak iaitu Ahmed Shafiq.Klik Sini

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels