Followers

Thursday 28 June 2012

Penang Bridge Terbaik !!


Jambatan Pulau Pinang sememangnya merupakan salah satu daripada pembinaan terbaik yang pernah dibina dalam negara Malaysia.Sama pentingnya dengan lain-lain pembinaan seperti KLCC, Putrajaya,KLIA,Menara Kuala Lumpur dan banyak lagi.

Betapa pentingnya jambatan Pulau Pinang ini kepada rakyat dan negera sehingga kerajaan terpaksa membina satu lagi jambatan yang kini masih dalam pembinaan.

Semuanya kerana rakyat amat-amat memerlukan laluan alternatif ini selain pengangkutan feri yang disediakan bagi memudahkan segala urusan lebih-lebih lagi di negeri Pulau Pinang.

Apa yang mahu di kongsikan di sini adalah pengalaman MMI sendiri bersama 2 orang rakan yang sentiasa menggunakan jambatan untuk sebarang urusan di sebelah pulau.

Satu malam dalam perjalanan pulang bagi satu urusan di pulau,kereta yang dinaiki oleh MMI dan rakan tiba-tiba mengalami kerosakan.Setelah berhenti di susur hentian rupa-rupanya "temperature" tinggi kerana kehabisan air.

Apa lagi terpaksa tunggu sekejaplah untuk sejukkan enjin kereta yang tengah panas tu.

Tapi apa yang membanggakan MMI adalah tindakan pantas daripada unit ronda PLUS yang kemudiannya muncul untuk membantu.



Jutaan terima kasih MMI ucapkan kepada petugas-petugas terbabit kerana menjalankan tugas dengan penuh berhemah.Sejuk hati melihat sikap yang ditunjukkan oleh petugas-petugas tersebut.

Lebih kurang 30 minit selepas itu kereta dapat dihidupkan semula dan kami pulang ke rumah masing-masing dengan selamat.

Keperihatinan petugas Plus Ronda tersebut akan sentiasa MMI kenang.Malah pujian harus diberikan juga kepada pihak pengurusan Penang Bridge dan semua yang terlibat kerana dedikasi yang kamu semua tunjukkan pastinya membuatkan setiap pengguna akan merasa selamat apabila menggunakan jambatan Pulau Pinang.

Teringat MMI inilah jambatan yang dulunya mendapat bangkangan yang begitu hebat oleh juak-juak pembangkang.

Tapi hari ini mereka jugalah yang turut menggunakannya malah pastinya juak-juak pembangkang juga pernah mengalami masalah yang sama seperti MMI lalui dan sudah tentu petugas-petugas Plus Ronda yang penuh dedikasi itu turut membantu.

Apa pun dalam tempoh masa pilihan raya yang makin hampir Barisan Nasional Pulau Pinang telah pun berikrar sekiranya BN kembali sebagai kuasa pemerintah di Pulau Pinang maka mereka akan meminta kerajaan pusat untuk menghapuskan tol laluan motorsikal.Klik Sini

Baguslah sekurang-kurangnya dapat meringankan beban rakyat yang saban hari berulang alik di antara Seberang Perai dan Pulau.

Walaupun ianya hanya untuk pengguna motorsikal MMI menyambut baik cadangan ini kerana sudah tahu Barisan Nasional hanya akan membuat janji kepada sesuatu yang boleh ditunaikan bukannya berjanji untuk mendapatkan undi semasa pilihan raya sahaja.

Dalam masa yang sama diberitakan Pakatan Haprak di Pulau Pinang turut berjanji akan memansuhkan semua tol jambatan sekiranya dipilih oleh rakyat dalam pilihan raya ke13 nanti.

Fuh! Lagi dasyat cumanya MMI nak ingatkan hati-hati dengan janji juak-juak Pakatan Haprak ni sebab selalu sangat kencing orang.

Masih ingat janji Guan Eng nak mansuhkan tol Sungai Nyior masa 2008 tapi sampai sekarang janji tinggal janji.

Apa pun kita semua rakyat Malaysia khususnya di Pulau Pinang kena berterima kasih kepada Tun Mahathir kerana beliaulah jambatan Pulau Pinang tersergam indah memberikan perkhidmatannya.

Jangan lupa tu !!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels