Followers

Saturday 28 July 2012

AYUH ! Kita Perlu Pertahankan Tanda Putera


Filem terbaru arahan Shuhaimi Baba berjudul Tanda Putera belum lagi memulakan tayangannya namun kini ianya sudah menjadi bahan atau topik paling panas yang dibahaskan di laman-laman media baru.

Paling mengejutkan filem ini dilihat mendapat bantahan mereka-mereka yang tidak berpuas hati dengan jalan penceritaannya yang kononnya tidak menggambarkan keadaan sebenar yang berlaku.Namun dari pemerhatian MMI sendiri filem ini sebenarnya turut tidak memuatkan gambaran yang sebenar-benarnya kerana terdapat beberapa babak yang dikira terlalu sensitif.

Bayangkan sekiranya adegan Lim Kit Siang kencing di tiang bendera dimasukkan ! Agaknya apa jadi ? 

Apa yang MMI mahu semua lakukan sekarang adalah kita perlu mempertahankan filem ini kerana ianya menceritakan bagaimana jerit perih pemimpin kita terdahulu dalam membina dan menyelamatkan negara daripada puak-puak bangsat komunis yang hari ni mengaku sebagai rakyat.


Mungkin ramai yang tidak sedar dalam YouTube trailer tayangan filem Tanda Putera sebanyak 257 sahaja yang Like jika nak dibandingkan dengan 3976 yang Dislike.Klik Sini

Di mana kita yang bersuara kononnya perjuangan keramat ini perlu dipertahankan ? Kemana para Facebookers,Bloggers,Tweetarian UMNO dan BN ? Jangan berlengah kita perlu lebih ramai orang-orang kita sendiri untuk sama-sama Like Trailer Tanda Putera.

Walaupun ianya hanya sebuah filem namun membiarkan lebih ramai yang dislike  seolah-olah kita mencalarkan maruah perjuangan Melayu selama ini.Ayuh semua gerakkan rakan-rakan anda !!

Bila menyentuh perihal Melayu maka menjadi tanggungjawab dan amanah kita untuk mempertahankannya kerana satu hari nanti ianya bakal menjadi khazanah negara dan khazanah ini bakal kita wariskan kepada generasi selepas kita.

MMI.

1 comment:

  1. Scene kencing tu memang ada. Tapi tidak disebut siapa si pekencing di dalam filem tersebut. Siapa yang makan cili, dialah yang terasa pedas.

    ReplyDelete

Labels