Followers

Thursday 29 November 2012

Giliran MAHFUZ Jadi HERO ?!!


Jika sebelum ini Nasruddin si pembohong sudah pun melakukan aksinya dengan memberikan sokongan yang tidak berbelah bagi terhadap pimpinan tertinggi PAS berkenaan isu doa KO BN kini tiba pula giliran si Mahfuz hero hindustan yang turut tidak mahu melepaskan peluang dari dilihat oleh pucuk pimpinan PAS supaya dalam pilihan raya nanti ada tempat yang disediakan kepada beliau.

Mahfuz si hero hindustan ini begitu bersungguh-sungguh mahu menyeru seluruh juak-juak PAS supaya membuat satu laporan polis kononnya ucapan Ketua Wanita UMNO Malaysia Datuk Seri Shahrizat Jalil berbaur ancaman.

Berikut adalah kenyataan beliau dalam akhbar HARAKAH..


Kihkihkih agak-agak lah Mahfuz oi  ! Kalau nak pucuk pimpinan nampak kerja buat kita tu biarlah kerja buat yang benar-benar profesional sikit.Janganlah sampai dah tak guna otak langsung.

Jika ucapan Ketua Wanita UMNO Malaysia itu dikira ancaman maka parti PAS yang selama ini mengkafirkan serta memurtadkan orang-orang UMNO itu lebih dari ancaman sebenarnya.

Bukankah hukuman dalam Islam sekiranya seseorang itu murtad atau keluar dari Islam maka orang tersebut haruslah di bunuh ? 

Maka jika dikira tuduhan PAS terhadap UMNO adalah lebih dasyat dan tuduhan tersebut bermakna PAS sudah pun menjatuhkan hukuman bunuh terhadap seluruh ahli-ahli UMNO !

Mengapa dalam soal ini Mahfuz yang berada dalam parti yang kononnya memperjuangkan Islam tidak pula menyeru ahlinya untuk membuat laporan polis ?

BAQHAL adalah perkataan yang paling sesuai MMI gunakan kerana jelas pemimpin seperti Mahfuz sebenarnya hanyalah pemimpin yang mahu mencari publisiti murahan apatah lagi dalam suasana pilihan raya yang semakin hampir.

Paling menarik adalah akhbar HARAKAH sendiri yang menyiarkan kenyataan tersebut , sejauh mana tahap otak dan kewibawaan akhbar HARAKAH dalam soal ini ? Mereka ternyata hanya menjadi pentas mahupun jambatan kepada pemimpin PAS untuk menyerang dan menghentam UMNO tanpa menganalisa kesannya terhadap imej akhbar HARAKAH itu sendiri.

HARAKAH barangkali terlupa selama ini huru hara yang dicetuskan oleh pengkianat-pengkianat negara dalam impunan BERSIH adalah lebih teruk dan jijik malah lebih mudah mendatangkan ancaman kepada negara seperti mana yang berlaku antaranya serangan terhadap anggota dan kereta Polis hingga menyebabkan kecederaan fizikal.

Nampaknya segala usaha para perwakilan dalam muktamar PAS sebelum ini yang menyarankan agar HARAKAH memperbaiki mutu berita yang dikeluarkan hanyalah sekadar rungutan yang langsung tidak diambil kira oleh pucuk pimpinan PAS.

PAS lebih selesa menjadikan HARAKAH sebagai lapangan perang politiknya !! Kesian.....

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels