Followers

Sunday 25 November 2012

Pengkianat Kini Di Ibu Negara !!!!


Hampir 1,000 orang dari kumpulan Anti Lynas telah mula berkumpul di Monorel Titiwangsa bagi meneruskan desakan dan bantahan agar operasi kilang Lynas tidak diteruskan oleh kerajaan.Kumpulan berkenaan yang terdiri dari majoriti hampir 95 peratus masyarakat Cina telah mula berkumpul sejak dari jam 1.30 petang tadi dan diberitakan sedang menunggu kumpulan perarakan hampir 2,000 orang daripada kawasan bekas ibu pejabat PAS di Gombak untuk bergabung.

Sebelum itu, perarakan awal hampir 2,000 orang dengan mengibarkan bendera Himpunan Hijau dan melaungkan slogan "Hentikan Lynas" berlangsung di sepanjang perjalanan melalui Lebuhraya DUKE, Kampung Railway dan Sentul Pasar.

Menurut sumber, difahamkan kumpulan ini akan bergabung sebelum menuju ke Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), tempat dimana akan berlangsungnya Perhimpunan Agung UMNO ke 66 pada 27 November ini.

Memang BIADAP dan KURANG AJAR puak-puak ni , apakah tujuan utama untuk berarak malah memilih PWTC sebagai tempat untuk di tuju ?  Nampak sangat sikap puak-puak BABI ni hanya nak mencetuskan kekecohan.

Paling jelas sekali rakyat harus tahu kira-kira dua minggu lalu, Mahkamah Tinggi dalam keputusannya telah membenarkan kilang Lynas beroperasi selepas menolak permohonan injunksi interim ke atas Lesen Operasi Sementara (TOL) oleh tiga penyokong PR yang berasal dari Kuantan.

Keputusan tersebut disambut gembira oleh kira-kira 500 orang pekerja dan kakitangan Lynas yang sebahagian besarnya adalah anak tempatan dan terdiri daripada kalangan orang Melayu Islam. 

Masing-masing tidak lupa menadah tangan memanjatkan doa kesyukuran ke hadrat Illahi sambil linangan air mata luruh satu persatu membasahi bumi, satu reaksi spontan yang agak menyentuh hati. 

Berbeza pula dengan sekumpulan kira-kira 200 orang penyokong PR khususnya daripada Cina DAP dan Cina PKR serta NGO HIJAU Anti Lynas yang turut berhimpun di perkarangan mahkamah yang sama, suasana agak hiruk piruk dengan nada kemarahan dan protes selepas keputusan penghakiman Mahkamah diketahui.

Tidak cukup dengan itu, lima hari kemudiannya NGO HIJAU Anti Lynas yang pro PR mengambil langkah songsang yang dikira satu penghinaan terhadap Mahkamah apabila melancarkan kempen berjalan kaki sejauh 300km sebagai bantahan terhadap Lynas.

Semua peserta perarakan berjalan kaki anti Lynas itu tidak datang sehelai sepinggang. Pelbagai gadget elektronik seperti Iphone, Galaxy Tab, Ipod serta pelbagai SmartPhone dan lain-lain yang komponen dalamannya diperbuat dari bahan nadir bumi dibawa bersama.

Bila terluang masa, mereka mengemaskini akaun sosial facebook dan tweeter untuk menghebahkan aktiviti mereka dan menghubungi kaum keluarga dengan menggunakan pelbagai gadget elektronik.

300km berjalan kaki membantah pemprosesan bahan nadir bumi dengan membawa bersama-sama elemen nadir bumi dalam poket dan beg masing-masing. Haru. Nampak sangat betapa hipokritnya golongan yang membantah kilang pemprosesan nadir bumi Lynas.


Bagi MMI mudah saja , mengikut perundangan Lynas sudah boleh beroperasi dan para pekerjanya yang terdiri daripada orang Melayu dan beragama Islam dapat mencari rezeki.Maka dengan gerakan anti Lynas oleh puak-puak BABI ini maka mereka sebenarnya tidak menghormati undang-undang negara dan ianya menjadikan mereka sebagai pengkianat negara.

Selain daripada pengkianat negara , puak-puak BABI ini juga cuba menyekat punca rezeki bagi 500 orang pekerja dan kakitangan Lynas sekiranya tuntutan mereka mahu menutup Lynas diambil kira dengan membelakangkan undang-undang.


Jelas lagi nyata , mana NGOnya lihat saja gambar di atas ! Lagi Gambar ..

Oleh kerana itu sekiranya puak-puak BABI pengkianat ini hadir dan membuat kacau di PWTC maka mereka seharusnya di tangkap oleh pihak berkuasa dan kepada sesiapa yang bertemu dengan puak-puak BABI ni ampa kasi hantam cukup-cukup bukan boleh biar !! KURANG AJAR !!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels