Followers

Saturday 17 November 2012

Siapa TAMPAR Khalid Gagap ????


Tentu rasa macam kena 'penampar' di muka Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selepas bekas Ketua Pengarah Perindustrian Malaysia Lembaga Pembangunan (Mida) Datuk N. Sadasivan menolak jawatan sebagai pengerusi jawatankuasa bebas yang ditugaskan untuk mengkaji pembangunan projek kondominium di Batu Caves.

Setiausaha politik Menteri Besar Faekah Husin berkata proses mencari orang lain untuk mengisi jawatan itu telah pun bermula, sambil menambah bahawa jawatankuasa itu sendiri telah memulakan kerja.

"Kita berada dalam proses mencari pengganti sebagai dan Jabatan Perancangan Negara (JPBD) telah memulakan kerja awal sebagai sekretariat kepada pasukan petugas," katanya melalui SMS.

Pada Rabu, Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim telah mengumumkan pelantikan Sadasivan sebagai pengerusi jawatankuasa dan JPBD timbalan pengarah Selangor Norasiah Bee sebagai setiausaha. Nama ahli jawatankuasa yang lain akan didedahkan pada satu tarikh kemudian.

Walau bagaimanapun, tidak sampai 24 jam selepas pengumuman, Sadasivan memberitahu sebuah portal berita dalam talian bahawa dia menolak pelantikan.

"Ya, saya menerima tawaran Kerajaan Negeri Selangor tetapi saya menolaknya. Pada ketika ini, saya tidak boleh mengulas, "beliau dipetik sebagai berkata.

Sadasivan pernah berkhidmat sebagai pengarah beberapa syarikat swasta dan dua kewangan Kerajaan institusi Bank Negara dan Pengurusan Danaharta Nasional Berhad serta lembaga pengarah Petronas.

Skop jawatankuasa ini adalah untuk mengkaji semula semua projek pembangunan yang dilaksanakan dan dirancang di Batu Caves, dengan mengambil kira setiap aspek, termasuk kebajikan awam, kepentingan masyarakat Hindu, keselamatan alam sekitar dan undang-undang yang sedia ada.

Pengurusan Kuil Batu Caves telah mengancam untuk menyaman kerajaan negeri kecuali pembinaan projek kondominium 29 tingkat itu ditangguhkan.

Nampaknya juak-juak Pakatan Haprak ni sememangnya buta dan tuli , bayangkan cadangan projek kondominium 29 tingkat di Batu Caves yang mendapat bantahan daripada penduduk dan pihak pengurusan kuil di Batu Caves langsung tidak diendahkan.

Malah tindakan Khalid Ibrahim yang mahu pula menubuhkan jawatankuasa bagi mengkaji semula projek tersebut membuktikan Khalid sebagai Menteri Besar langsung tidak mendengar rungutan dan suara rakyat selama ini.

Bagi MMI tindakan tersebut hanyalah "camourflage" bagi menutup kelemahan dan kesilapan kerajaan negeri malah turut merupakan langkah terdesak apabila ianya semakin menyebabkan rakyat khususnya kaum India di Batu Caves naik angin.

Khalid dan juak-juaknya ternyata kelam kabut dengan isu ini apabila Najib sendiri sudah pun memaklumkan kepada kaum India sekiranya BN dapat menawan kembali Selangor dalam pilihan raya nanti projek kondominium yang mencetuskan isu ini bakal di BATALKAN !!

Melihat kepada perkembangan ini jelaslah Khalid sebenarnya semakin bimbang dengan kedudukannya selaku Menteri Besar kerana beliau tahu rasa marah masyarakat India di batu Caves berkenaan isu ini bakal diterjemahkan dalam kertas undi pada ketika pilihan raya ke13 mengambil tempat nanti.

Khalid tak perasan agaknya penampar yang hinggap di pipinya tu adalah dari tangan beliau sendiri ! Sendiri mau ingatlah Khalid ...

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels