Followers

Friday 30 November 2012

Viva Palestin !!


Pertama sekali MMI nak ucapkan terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya kepimpinan negara kerana sokongan dan dokongan kita selama ini terhadap bumi Palestin akhirnya Palestin MERDEKA !

Walaupun sumbangan kita boleh dikira kecil namun ianya memberikan satu kejayaan buat seluruh umat Islam khususnya.MMI juga yakin kepada mereka yang bukan Islam tetapi membenci keganasan sudah pasti turut sama merasai kemerdekaan ini.

Paling utama SYABAS kepada seluruh rakyat Palestin dan barisan pimpinannya kerana tidak pernah luntur semangat dalam perjuangan mempertahankan bumi sendiri.

JERUSALEM: Beribu-ribu orang meraikan kejayaan apabila Palestin memperoleh pengiktirafan daripada Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) sebagai sebuah negara selepas penantian selama 65 tahun. 

Generasi muda Palestin pastinya akan mengingati tarikh penting berkenaan iaitu 29 November 2012. 

Kejayaan itu menjadi kenyataan biarpun sekutu kuat Israel, Amerika Syarikat meningkatkan kempen agresif untuk menggagalkan undian Perhimpunan Agung. 

Sebelum ini, Palestin menolak cadangan supaya sebuah negara Yahudi dan Arab ditubuhkan selepas penjajahan British ke atas Palestin berakhir. - AP.

Kepada seluruh umat dan negara Islam inilah masanya kita perlu membantu dan mempergiatkan sokongan terhadap Palestin.Sebagai sebuah negara yang diiktiraf oleh badan dunia PBB maka maruah negara Palestin semestinya menjadi maruah kepada negara Islam lainnya di seluruh dunia.

Islam sudah mula bangkit !!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels