Followers

Thursday 27 December 2012

Ada Yang Tak Kena Ker ????


Melihat akan gambar di atas membuatkan MMI tersenyum sendirian , semacam ada yang tak kena dengan gambar tersebut.Ada sapa-sapa buat "superimposed" ka ? 

Rasanya gambar betul tu dan rasanya juga ditempat yang betul maka bererti gambar tersebut adalah gambar sebenar dalam satu majlis yang dihadiri oleh kedua-dua pemimpin Pakatan Haprak Pulau Pinang baru-baru ini.

Sebagai ketua dan timbalan ketua menteri sudah semestinya mereka antara tetamu vvip yang dijemput bagi memeriahkan satu-satu majlis.Dalam gambar tersebut kelihatannya seolah-olah kedua-duanya semacam buat hal masing-masing.

Hehe cara Guan Eng telengkan sedikit mukanya kemudiannya Mansor pula kearah lain seolah-olah menguatkan lagi bisik-bisik yang sampai ke telinga MMI bahawa kedua-dua pemimpin ini sebenarnya sudah tidak sebulu lagi.Malah diberitakan hanya sekadar menjalankan tanggungjawab masing-masing dan mengaburi mata orang ramai bahawa mereka masih tetap setia dan cintakan satu sama lain.

Haha dah macam cerita cinta la pula..

Namun semua itu hanyalah persepsi yang sukar dibuktikan sebab itulah MMI katakan bisik-bisik yang sampai ke telinga bukan BUKTI yang sampai.Dalam kehidupan kita pun bisik-bisik ini sebenarnya sudah cukup sinonim malah sebagai umat Islam kita harus kuatkan diri dengan iman kerana para IBLIS dan SYAITAN akan sentiasa berbisik untuk menyesatkan kita.

Kalau kita tak kuat maka kejadian-kejadian seperti mengangkat orang bukan Islam sebagai TOKONG pujaan boleh berlaku ! Menganggap mereka yang terang lagi jelas golongan KAFIR HARBI sebagai sahabat juga berlaku !

Dan yang paling menyedihkan sudah sampai ke tahap menganggap seseorang pemimpin bukan Islam itu sebagai seorang Khalifah.Memang dasyat penangan bisik-bisik ni....

Untuk makluman ampa semua Khalifah ini jugalah yang kini sedang menuntut penggunaan kalimah ALLAH untuk digunakan oleh golongan bukan Islam.

Lihatlah betapa murahnya agama Islam disisi juak-juak Pakatan Haprak..

MMI dah memang tolak puak-puak ni ampa macam mana ?

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels