Followers

Tuesday 18 December 2012

Haa SAMAN Jangan Tak SAMAN !!


Puak-puak pekak ni rasanya dah lupa diri lah , Melihat kepada tindakan terbaru dari Guan Tak Ada Ong ni yang asyik mempertikaikan orang lain membuktikan DAPigs kini sebenarnya dah tak ada kerja lain.Baru-baru ni MMI kebetulan ada urusan di sebelah pulau melihat kepada jalanraya di tengah-tengah bandaraya Georgetown tu rasanya dah lama tak turap.Rasanya adalah lebih puak-puak ni pi turap jalanraya daripada dok mempertikaikan orang lain.

Untuk makluman ampa semua cuba lihat sikap pemimpin DAPigs hari ini khususnya di Pulau Pinang , puak-puak tu hari ni kerja mencari kesalahan orang lain ja lepas tu nak buat duit.Pantang ada peluang ja SAMAN ! Haa tu lah kerja buat depa sebab senang nak dapat juta-juta ringgit.

Hehe MMI kadang-kadang tergelak melihat puak-puak ni menari , jika dulunya bukan main lagi canang sana canang sini pembohong sana pembohong sini haa hari ni puak-puak ni pula yang perlu berkubu sebab apa ? Sebab jentera kita saban hari sentiasa menelanjangkan sikap dan perangai puak-puak celaka ni.

Apa yang berlaku hari ini cukup bagus sebab walaupun dalam pejabat puak-puak tu ada "aircond" tapi PANAS macam dok dalam api hahaha , sapa-sapa yang kerja "technician" d Komtar tu tolong pi bagi laju sikit "aircond" tu kesian !

Terbaru pula Guan Tak Ada Ong ni dok kelepiaq ( Tepis) perkara-perkara yang puak DAPigs sendiri buat baru-baru ni dalam Kongres DAPigs di Pulau Pinang.

DAPigs menyalahkan laporan beberapa media arus perdana terutamanya Utusan Malaysia berhubung liputan sepanjang kongres kebangsaan parti itu yang berakhir semalam.

Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng mendakwa laporan muka depan akhbar berkenaan selama dua hari berturut-turut mengenai 'Keluhan pemimpin Melayu DAP' dan 'Calon Melayu tersingkir' boleh menimbulkan kebencian rakyat kepada parti itu.

Sambil memegang akhbar Utusan Malaysia, Ketua Menteri Pulau Pinang itu mendakwa laporan yang disiarkan bersifat berat sebelah, tidak adil dan berunsur fitnah kerana menggambarkan DAP sebagai anti Melayu.

"Kenapa berita itu yang disiarkan sedangkan banyak perkara lain seperti penggunaan bahasa Melayu oleh perwakilan semasa kongres berlangsung tidak dilaporkan. 

Dengan tindakan Utusan ini, adakah Lim Guan Eng akan sekali lagi menyaman akhbar tersebut? Sebelum ini Ketua Menteri P.Pinang itu pernah memenangi kes saman terhadap akhbar berkenaan didalam isu fitnah.

Haa SAMAN lah tunggu apa lagi ?? MMI rasa semua orang dah tau cerita tentang kongres DAPigs baru-baru ni yang menyaksikan sorang Melayu pun tak menang dalam pemilihan CEC DApigs.Kata parti "Multi-Racial" habih mana dia yang "Multi"nya ? Puak-puak bangang PAS ja yang dok terhegeh-hegeh mai menempek nak bau bawang dekat badan puak-puak DAPigs tu !!

Paling lawak Guan Tak Ada Ong kata laporan Utusan tu berat sebelah , mai kot mana yang berat sebelahnya dah memang macam tu pun yang berlaku.Takkanlah Utusan nak buat laporan yang Guan Tak Ada Ong boleh bercakap bahasa Melayu walaupun bunyi macam pelakon opera cina ?

Agak-agak la bro .. Yang HARAKAH buat laporan dan tuduhan palsu tentang anggota polis tu kenapa tak pertikai ??? 

Psstt DAP - Dah Aku Punya..mau ingatlah !!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels