Followers

Saturday 29 December 2012

ORANG LUAR Pun Kata MEMANG BENAR Anwar MELIWAT !!


Pasti ramai yang masih ingat tentang kes liwat membabitkan Anwar Ibrahim sekitar tahun 1999 dulu yang menyaksikan seluruh negara gempar.Gempar bukan saja kerana kes liwat tersebut tetapi gempar kerana Anwar juga dipecat daripada kerajaan yang sewaktu itu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Habis kecoh seluruh negara ada yang kebingungan,ada yang terus memberontak menyalahkan Tun Mahathir,ada yang terus meninggalkan arena politik kerana dianggap jijik dan bermacam karenah lagi yang muncul selepas itu sehinggalah kepada penubuhan Parti Keadilan Rakyat.

Namun setelah melalui satu perbicaraan mahkamah yang paling hebat dalam sejarah , Anwar di BEBASKAN !! Maka pelbagai spekulasi tersebar pada ketika itu sehinggalah laungan REFORMASI berkumandang.

Namun disebalik pembebasan tersebut ada sesuatu yang rakyat terlupa iaitu pembebasan Anwar adalah kerana percanggahan tarikh kejadian dan bukannya kerana perlakuan homoseksual itu tidak berlaku.

Untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut ampa baca kenyataan daripada MICHAEL BACKMAN seorang penulis dan penceramah yang terkenal berkenaan isu Asia berkaitan dengan ekonomi dan politik serta pandangannya menjadi rujukan kepada golongan korporat dan pelabur yang berminat berbisnes di Asia.

Beliau merupakan penulis Asian Eclipse: Exposing the Dark Side of Business in Asia (Kejatuhan Asia: Pendedahan Sisi Gelap Bisnes di Asia) yang merupakan buku paling laris di dunia dan dinamakan oleh Majalah The Economist sebagai salah satu buku yang ‘paling hebat’ serta disenaraikan oleh Perdana Menteri Thailand ketika itu Thaksin Shinawatra sebagai suatu buku yang harus dibaca oleh semua orang Thailand. Buku tersebut kini dimasukkan dalam senarai bacaan di London School of Economics dan Wharton Business School. 


Beliau mendedahkan keputusan persidangan tiga hakim Mahkamah Persekutuan pada 2 September 2004 mengesahkan Anwar Ibrahim terlibat dalam aktiviti homoseksual di Tivoli Villa, pada satu malam, pukul 7.45, antara Januari hingga Mac 1993, tetapi Anwar dibebaskan kerana percanggahan dari segi ‘tarikh sebenar kejadian’ tersebut.

Secara kritis, majoriti hakim berkata, ‘kami menemui bukti yang perayu-perayu iaitun Anwar Ibrahim dan Sukma Darmawan Sasmitaat Madja telah terlibat dalam aktiviti-aktiviti homoseksual’ dan kenyataan penting ini telah terlepas pandang oleh pengamal media khususnya di luar Malaysia. 

`Apa yang hakim-hakim tidak dapat menemui bukti adalah ‘tarikh-tarikh’ kejadian sebenar aktiviti homoseksual itu”, kata penulis dari Australia ini dalam bukunya, ‘Inside Knowledge: Streetwise in Asia’ yang diterbitkan oleh Palgrave-Macmillan, 2005.

Michael Backman selain penulis buku terlaris di dunia juga pernah diiktiraf sebagai ‘enulis yang cemerlang dalam strategi-strategi perniagaan serantau oleh Rowan Callick, Australian Financial Review itu, telah melakukan satu penyelidikan khusus berkenaan dengan pembebasan Anwar pada tahun 2004, dan menulis di bukunya di dalam bab ketujuh yang bertajuk “Anwar Ibrahim: Awan Gelap di Malaysia” (Anwar Ibrahim : Malaysia’s Dark Cloud)

Bagi beliau kenyataan hakim yang berbunyi ‘we find evidence to confirm that the appellants were involved in homosexual activities ’(kami menemui bukti yang perayu-perayu telah terlibat dalam aktiviti-aktiviti homoseksual] amat penting kerana hakim-hakim sendiri mengesahkan mereka mempercayai aktiviti homoseksual di Tivoli Villa itu benar-benar berlaku seperti didakwa.

Di dalam penghakiman ini, Anwar Ibrahim dirujuk untuk sebagai `perayu pertama' (the first appellant) manakala Sukma Darmawan Sasmitaat Madja dirujuk untuk sebagai `perayu kedua'(the second appellant).

“Walaupun Keputusan Mahkamah Persekutuan Malaysia pada tahun 2004, ‘menterbalikkan hukuman’ bersalah melakukan aktiviti homoseksual, yang membolehkan Anwar keluar daripada penjara, tetapi keputusan hakim itu tidak dapat membersihkan dirinya daripada melakukan aktiviti homoseksual itu”Baca Seterusnya.

Kalau orang luar pun mengesahkan sememangnya Anwar meliwat tak tahulah pula dengan orang Malaysia sendiri khususnya PAS dan sahabat Pakatan Hapraknya.Mungkin laporan ini pimpinan PAS tak baca kot sebab sibuk dok memurtadkan sesama Islam.

Ada akai ka ??

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels