Followers

Friday 25 January 2013

DAP Bakal Tukar Nama Kepada PAP ??!!


Keputusan pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP baru-baru ini jelas menunjukkan satu penipuan terhadap sistem demokrasi dan wujud amalan `ala kuku besi atau autokratik’ dalam parti berkenaan.

Pengerusi DAP Cawangan Desa Dahlia Senawang, Richard Francis ketika membuat dakwaan itu berkata, jika benar parti tersebut menggunakan nama Democratic Action Party (DAP) sebagai prinsip perjuangan mereka, sepatutnya ia diamalkan secara telus ketika berlangsungnya pemilihan parti tersebut.

"Saya adalah perwakilan yang mengundi pada pemilihan itu di Pulau Pinang. Saya sedih apabila mendapati kaum saya, masyarakat India kurang mendapat tempat dalam parti berkenaan. Eloklah DAP diubah kepada 'Autocratic Action Party' (AAP),’’ katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Apa susah-susah tukar saja kepada PAP buat apa nak selindung-selindung lagi.


Kelihatan dalam gambar PENGERUSI DAP Cawangan Desa Dahlia Senawang, Richard Francis (dua dari kiri) bersama Naib Pengerusi DAP cawangan itu, Jesu Dason menyerahkan laporan kepada pegawai Pendaftar Pertubuhan (ROC), Zainor Shida Arshad bagi menyiasat pemilihan CEC parti yang didakwa tidak sah, di Pejabat Pendaftar Pertubuhan, di Seremban, Negeri Sembilan hari ini.

Apakah dengan tindakan ini mereka boleh pastikan DAPigs tidak lagi dikuasai oleh puak-puak anak beranak ? Setakat pemerhatian MMI , tindakan sebegini sedikit pun tidak mengganggu gugat kepimpinan DAPigs hari ini malah dengan sekali kautim saja perkara sebegini boleh diselesaikan.

Persoalannya sejauh mana keberanian dan kesungguhan mereka yang kononnya mahu memperjuangkan keadilan dalam DAPigs ni ? Kita kenal puak-puak ni bagi buah pelam pun dah boleh korner baring balik !! Sembang...

Apa pun ianya membuktikan bahawa Rejim DAPigs bukanlah sesuci seperti mana juak-juak PAS sering tunduk dan hormat mengalahkan hormat mereka kepada bangsa sendiri.

MMI.

1 comment:

  1. Kenapa tak tambah lagi jadi C I P A P?

    ReplyDelete

Labels