Followers

Friday 18 January 2013

Lagi Bukti PAS Pencacai DAPigs !! Malu La Weii ..


Kenyataan dibawah jelas membuktikan bahawa PAS selama ini hanyalah pencacai kepada DAPigs.Malahan kepimpinan DAPigs langsung tidak mengambil berat sebarang permasalahan yang melibatkan parti PAS.Ini dapat dibuktikan melalui isu kalimah Allah yang kini sudah memasuki fasa baru bila mana pimpinan PAS seperti Nik Aziz dan Mat Sabu turut melakukan pusingan U tanpa berdalih dengan menyokong pandangan Majlis Syura PAS untuk tidak membenarkan ianya digunakan oleh bukan Islam.

Namun sehingga kini MMI masih belum mendengar sebarang komen daripada Hadi Awang selaku Presiden parti sama ada menarik balik atau terus dengan sikap membisunya.

Satu lagi hal adalah tentang sahabat sesyurga PAS yang mencetuskan isu ini , hingga entri ini ditulis mana suara Guan Eng mahupun Kit Siang ? DAPigs dilihat lebih cerdik dan panjang akal daripada pimpinan PAS sendiri , tanpa di sedari persahabatan PAS bersama Pakatan Haprak telah menjadikan pimpinan PAS dan juak-juaknya tak ubah seperti anjing kurap.

Dalam soal ini rasanya PAS perlu belajar daripada bekas ketua pemuda PAS Negeri Pulau Pinang , Hafiz Nordin tentang bagaimana kaedah dan gerakan yang paling sesuai dan relevan bagi mereka yang mengaku memperjuangkan Islam bertindak khususnya dalam soal yang melibatkan kesucian agama Islam.



Pendirian Majlis Syura Ulama Pas bahawa kalimah Allah hanya untuk orang Islam disifatkan sebagai tamparan hebat kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang sebelum ini menuntut kerajaan membenarkan kalimah suci itu digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.
Pengerusi Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP), Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, ekoran keputusan itu juga Guan Eng yang merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang sehingga kini terus membisu.
"Sudah tiga hari Majlis Syura Ulama Pas membuat keputusan tidak membolehkan terjemahan perkataan God atau Lord daripada mana-mana kitab agama bukan Islam kepada kalimah Allah kerana salah dari segi makna.
"Namun, Setiausaha Agung kesayangan DAP itu diam membisu kerana telah masuk ke dalam perangkap yang dipasangnya sendiri," katanya dalam kenyataan di sini semalam.mypenangonline 
Jadi kepada juak-juak PAS dan pimpinan yang masih ada , rasanya eloklah pi tanya Hafiz Nordin macam mana nak buat kalau agama Islam dipersendakan lagi.

Bukannya melalak tak tentu hala....

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels