Followers

Thursday 16 May 2013

Anwar Mencabar Yang Di Pertuan AGUNG ??!!!


Pada ketika pemimpin dan macai pembangkang yang masih tidak berpuas hati kerana Anwar GAGAL menjadi Perdana Menteri menganjurkan himpunan bagi mempertikaikan keputusan pilihanraya yang dijalankan sepenuhnya oleh pihak SPR mereka agaknya terlupa tentang satu perkara.

Mungkin juga buat-buat lupa atau sememangnya bangang tahap musibat !

Seperkara yang harus rakyat fahami adalah Yang Di Pertuan Agung sudah pun memperkenankan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia.Dalam masa yang sama semalam juga Yang Di Pertuan Agung sudah pun memperkenankan senarai nama mereka-mereka yang akan dilantik sebagai jemaah menteri.

Apa lagi yang nak di lalakkan oleh Anwar dan juak-juak macainya selain daripada usaha terancang beliau untuk menjahanamkan bumi Malaysia.Cubaan menutup kelemahan sendiri ini dilihat antara punca mengapa ramai juak-juak macai PAS dijadikan korban bagi satu perjuangan yang tidak wujud.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim diingatkan supaya segera membatalkan siri bantahan ekoran kekalahan pakatan pembangkang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu kerana jelas mencabar perkenan Yang di-Pertuan Agong.

Bekas rakan karib Anwar selama lebih 30 tahun, Datuk S. Nallakaruppan berkata, bantahan Anwar itu bertentangan dengan fasal (2)(a) Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan, yang menyaksikan Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah memberi perkenan untuk Datuk Seri Najib Tun Razak dilantik sebagai Perdana Menteri pada 6 Mei lalu.

"Jadi adakah Anwar tidak bersetuju dengan baginda yang memperkenankan pelantikan Najib? Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria juga telah menasihatkan Anwar supaya menerima kekalahan sebagai ketentuan takdir.

"Cukuplah Anwar, jangan sengaja mencabar Agong, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan sistem demokrasi di negara ini dengan menghasut rakyat turun ke jalanan semata-mata kerana tidak dapat menerima kekalahan itu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Dalam pada itu, Nallakaruppan mendakwa, selain tidak puas hati dengan kekalahan pembangkang, Anwar juga dipercayai cuba mengalih perhatian masyarakat daripada kesnya meliwat bekas pembantu, Mohd. Saiful Bukhari Azlan yang akan dibicara di Mahkamah Rayuan Julai ini.

"Anwar harus sedar bahawa masyarakat sudah menerima keputusan PRU-13 dan dia juga harus ingat bahawa rakyat kini tertunggu-tunggu perbicaraan kes tersebut, jadi tidak perlu alih perhatian mereka," katanya.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels