Followers

Thursday 23 May 2013

Hishamudin Rais Kini Di BURU ?!!!


Niat pembangkang untuk mencetuskan huru-hara bagi menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dipilih secara sah oleh rakyat pada 5 Mei lalu semakin jelas selepas bercadang melakukan demonstrasi jalanan.

Malah, mereka secara terbuka mengakui satu-satunya cara menggulingkan kerajaan BN yang diterajui UMNO ialah melalui rusuhan jalanan kerana mustahil pakatan pembangkang dapat merampas Putrajaya melalui peti undi.

Aktivis jalanan propembangkang, Hishamuddin Rais ketika menghasut orang ramai berbuat demikian berkata, pembangkang menolak keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan adalah satu kebodohan jika penyokong pembangkang berdiam diri tanpa turun ke jalan raya bagi menggulingkan BN.

Tidak cukup dengan itu, walaupun pembangkang khususnya DAP menang besar dalam pilihan raya umum lalu, Hishamuddin berterusan menuduh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai konco UMNO dan BN sambil membangkit sentimen kebencian terhadap kerajaan.

"Saya telah kata bertahun-tahun. Mustahil BN dapat dijatuhkan melalui pilihan raya. Kamu tidak mahu melakukan sesuatu kerana berasa kali ini berbeza tapi sistem itu telah dibuat untuk memastikan BN menang. Adakah kamu semua terlalu bodoh untuk tidak menerima hakikat itu.

"Kita mesti keluar ke jalan raya. Apa yang disukai Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak) dan Mahathir (Tun Dr. Mahathir Mohamad) adalah jalan yang salah. Jalan raya adalah jalan betul, bumi ini milik anak- anak muda. Susunlah satu gerakan besar-besaran untuk kita turun ke jalan raya," katanya semasa berucap dalam Perhimpunan 13 Mei di Dewan Perhimpunan Cina Selangor baru-baru ini .

Dalam perhimpunan anjuran pertubuhan bukan kerajaan (NGO) propembangkang, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) itu, majoriti yang memberi sokongan adalah masyarakat Cina sama sebagaimana dua perhimpunan terdahulu di Kelana Jaya dekat sini dan di Batu Kawan, Pulau Pinang.

Dalam pada itu, seruan supaya rakyat bangkit melakukan rusuhan jalanan juga dilaungkan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), R. Sivarasa kononnya jika UMNO dan BN berjaya ditumbangkan melalui demonstrasi tersebut, pembangkang akan mengubah sistem sedia ada.

"Adakah kita sanggup turun ke jalan raya? Kita sudah tiada jalan lain. Kita akan buat macam perhimpunan Bersih sebelum ini. Kita tunjukkan bagaimana kuasa rakyat kepada UMNO dan BN. Kita lawan tetap lawan," katanya.sumber 

Apa yang MMI nantikan adalah bila pula giliran mereka-mereka ini untuk dihumbankan ke dalam penjara ? Pesanan MMI jangan tunggu lama kerana mereka jelas sedang berusaha menghancurkan negara dan menentang sebuah kerajaan yang sah dan di perakui oleh SPR serta di pilih rakyat.

Penyokong pembangkang jangan jadi hipokrit menentang bagi kerusi yang kalah tetapi diam membisu seribu bahasa dengan kerusi yang telah di menangi kerana ianya turut di sahkan oleh SPR.

Rakyat tak bodoh yang bodoh adalah kaum Cina dan segelintir Melayu serta India yang otaknya letak di kepala lutut.BANGSAT !!!

MMI.

4 comments:

  1. Kami yang yang diam ni bukan bodoh. Tangkap je laknat-laknat tahi palat tu. Negara ni ada undang-undang. Gani 4tail come on wake up!.
    Tak malu ke rakyat yang cintakan keamanan kutuk hari-hari. Mana transformasi AG office?.

    ReplyDelete
  2. Tangkap dan tembak. Biar berlaku huru hara....

    ReplyDelete
  3. Buru spi lubang cacing....muka laanat ni jgn bg hidup di bumi malaysia....labelkan mamat ni sbg musuh negara....kami cintakan keamanan...

    ReplyDelete
  4. HR NI DARI MUDA SAMPAI KETUA DIPERBODOHKAN OLEH NUAR BERAHI TTP KERANA SESUAP NASI DIA RELA MENJADI TUNGGANGAN NUAR DARI DULU.

    ReplyDelete

Labels