Followers

Sunday 26 May 2013

HOT Ahli MCA & Gerakan Tidak Mengundi Barisan Nasional ??!!!


Kita harus membuat analisis  samada  ahli MCA yang berbangsa Cina , ahli gerakan dan komponen Barisan Nasional yang lain mengundi Barisan Nasional  dalam  PRU13 yang lepas. Sesungguhnya nombor tidak menipu. Walau dengan apa cara sekalipun kita mengira, namun kita akan tetap dapat keputusan lebih kurang hanya sepuluh peratus bangsa Cina menyokong Barisan Nasional di kawasan majoriti Cina Bandar.

Dalam lima kawasan yang mempunyai 331,385 pengundi yang berdaftar yang mana 273,640 orang telah keluar mengundi pada 5 Mei yang lepas. Ini bermakna purata 82.3% telah mengundi. Anggaran pengundi Cina yang menyokong Barisan Nasional pula lebih kurang 26,178 orang.

Kemana hilangnya ahli MCA yang berjumlah lebih dari sejuta keahlian. Adakah mereka tidak tinggal di Kuala Lumpur (Cheras, Kepong, Seputeh) ataupun di Pulau Pinang? Sekiranya ahli MCA dan Gerakan benar-benar mengundi parti mereka iaitu Barisan Nasional, mengapa undian dari kaum Cina terlalu kecil? Amat mustahil kita menolak hakikat bahawa MCA dan Gerakan telah gagal menjalankan tugas mereka.

Sekiranya kita menganggap peti undi  merupakan suara rakyat maka kaum Cina di Malaysia sudah menyatakan pendirian mereka dengan terang dan nyata bahawa mereka tidak memilih Barisan Nasional sebagai parti pilihan. Selama ini Barisan Nasional telah banyak bertolak ansur dengan mereka dari berbagai-bagai sudut dan segi. Namun semua itu seolah-olah tidak memberi sebarang makna kepada kaum Cina.

Segala nikmat kekayaan, kemudahan dan keamanan yang disediakan oleh Barisan Nasional bukan merupakan isu yang mereka pandang .  Kaum Cina telah bertukar menjadi bangsa yang tamak haloba dan rakus mengejar kuasa.  Bagi mereka “it’s ok” menganiaya bangsa lain terutama bangsa yang memberi peluang kepada mereka untuk mencari rezeki  dan tempat berteduh. Ini masa mereka memijak dan menikam belakang depan pula.

Oleh itu pihak kerajaan harus bertindak segera bagi mengatasi masalah ini. “TOO MUCH GOOD THING IS NOT GOOD”. Bangsa Cina telah menjadi bangsa yang kufur nikmat. Maka segala kemudahan dan kebaikan harus ditarik balik dari bangsa Cina supaya mereka kembali berpijak di bumi nyata. Dengan ini mereka lebih kenal dengan tuan punya tanah sebenarnya.sumber 

Masanya untuk fokus kepada mereka yang sentiasa menyokong kerajaan.

MMI.

10 comments:

  1. MCA & GERAKAN BERTOPENGKAN BN SEBENARNYA HATI DAP.

    ReplyDelete
  2. Expected. Mereka kalah sebagai parti tapi menang dari segi 'bangsa' mereka.

    ReplyDelete
  3. Memang bangsa Cina ni amat menyerupai aniing..buatlah baik macamaner pun..suatu hari nnt dia akan gigit juga tangan tuan yg memberi makan..PM tolonglah jgn berlembut lagi..jgn beri lagi apa pun keistimewaan pada bangsa yang berperangai anjing ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta janganlah menghina Anjing dengan mengaitkan anjing dengan CINA DAP. Kasihan anjing-anjing sebab amat memalukan anjing jika disamakan dengan CINA DAP. Anjing ialah haiwan yang mulia - secara hakikinya ciptaan Allah juga - menurut perintah Allah dengan fitrah-fitrah haiwan yang Allah kurniakan. Manakan sama tarafnya dengan CINA DAP.

      Delete
  4. ada aku kisah cina dap, mca atau gerakan? semua sama jer

    ReplyDelete
  5. saya sudah jangka memang MCA dan Gerakan akan bersikap tikam belakang dan menyokong DAp, Mulai hari kia jangan percaya lagi, parti politik melayu atau bumiputra mesti bergabung dan jadi pemerintah tunggal, Parti politik melayu tidak boleh mempercayai lagi parti ini, tindakan presiden Mca sendiri yang menentang pencalonan winable candidate sendiri telah memperlihatkan niat sebenar parti itu kepada UMno. keputusan Mca & Gerakan tidak meletakan ahlinya menjadi menteri adalah strategi supaya orang Cina menentang BN, mereka akan cakap, BN iu rasis. Melayu dalam BN tak boleh tidur lagi,

    ReplyDelete
  6. buy chinese last

    ReplyDelete
  7. Rahim, Singapura.

    Ini semua salah Pemimpin yg ada sekarang. Bijak menangani ekonomi, tetapi lembab tidak tegas. Sebagai pemimpin yg bijak mentakbir Negara, kita mesti mengambil tindakan terhadap sesiapa saja yg melanggar undang2.

    Dan kita juga harus mengambil tindakan menyaman sesiapa saja yg membuat tuduhan palsu, kerana tanpa sebarang tindakan ia-nya akan membikin rakyat perchaya dengan tuduhan2 palsu itu.

    ReplyDelete
  8. Jgn percaya dgn kaum cina. Saya dpt tahu dr kawan yg kerja dgn syarikat cina yg mereka mengaku ahli MCA untuk tujuan dlm business je, ttp hakikatnya mrk mengundi DAP. Sy x hairan kalau cina dlm kabinet Najib yg lama juga turut undi DAP. Harap PM kita ni buka mata dan jgn bagi kaum laknat tu apa2 lagi.

    ReplyDelete
  9. Tak menghairankan langsung pun.
    Not surprise at all.

    ReplyDelete

Labels