Followers

Friday 28 June 2013

Ops CINABENG TONGSAN Di Dewan Rakyat ?!!


Rupa-rupanya Dewan Rakyat yang bersidang baru-baru ni turut melibatkan cina dari tongsan yang jika di lihat dari percakapannya mungkin baru sampai Malaysia dalam 5 atau 6 bulan sebelum pilihanraya.Mengapa MMI berkata demikian ? sebagai seorang Ahli Parlimen Malaysia seseorang itu mestilah fasih dalam bahasa Melayu.

Dan bagi MMI , MP Segambut ini langsung tidak layak untuk menjadi Ahli Parlimen kerana perkara pertama pun dah FAILED !! Tengok sendirilah...



“ tidak mengikut PEL ATULAN….”

“ sebab apabila masa jam…”

“apabila meleka dilantik oleh agong meleka adalah OLANG awam…”

“lepas tu BALU meleka diangkat sumpah di dewan NEGALA…”

Hahaha agak-agak lah bro !! Sepatutnya mamat ni dah boleh belajar bahasa Melayu dah sebab sebelum ni pun dah jadi MP tapi dah memang perangai RASIS sebab tu langsung tak ada hormat dengan bahasa kebangsaan.

Sepatutnya speaker dewan boleh saja halau MP yang semacam ni sebab tak menghormati peraturan dewan.

Seperkara lagi yang ampa semua kena tau mamat ni bukannya betoi sangat pun.Dia pernah buat kacau dalam majlis DAP sendiri dan pernah di kenakan tindakan oleh parti.


DAP telah mengenakan hukuman denda yang ringan iaitu sebanyak RM500 ke atas setiausaha Wilayah Persekutuan Lim Lip Eng berhubung kelakukannya ketika kongres DAP Selanhgor pada 28 November lalu.

Menurut pengerusi jawatankuasa disiplin DAP, Tan Kok Wai (kanan), berkata hukuman ringan diambil kerana Lim telah dengan segera memohon maaf selepas kejadian itu.

Tan juga berkata jawatankuasa berkenaan berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh Lim ke atas surat tunjuk sebab yang dikelaurkan pada 29 November lalu yang dijawab olehnya dalam masa sehari sahaja.

Namun, kata Tan, jawatankuasa memutuskan untuk mengeluarkan surat amaran kepada Lim yang juga ahli parlimen Segambut berhubung kejadian itu.

Ketika dihubungi, Lim berkata  beliau belum dimaklumkan secara rasmi.

Lim diberikan tempoh 14 hari bagi menjelaskan denda itu yang akan dibayar kepada parti.

Semasa pemilihan pemimpin pada kongres DAP Selangor, ketika undi sedang dikira, Lim menjerit "Teresa (Kok)! Awak menang!".

Pengerusi kongres kemudiannya terus mengarahkan supaya Lim diiringi ke luar dari dewan.

Apabila, keputusan rasmi diumumkan, Lim yang berjaya menyelinap masuk ke dewan sekali lagi menjerit keriangan tanpa henti apabila pasukan yang disokongnya menang. Beliau sekali lagi diusir keluar.

Hahahaha puak merapu meraban macam ni pun DAPigs ambik jadi MP.Alahaiiii apa nak jadi Malaysia....

kredit to GPB

MMI.

1 comment:

  1. MASA BERKEMPEN DULU PUN DIA KATA "INI KALI MISTI TUKAT"

    ReplyDelete

Labels