Followers

Monday 29 July 2013

Makan Dalam Tandas ~ Keadaan Semakin Tenang Guru Besar Kembali Bertugas @PKamalanathan


Nampaknya isu makan dalam tandas yang di perbesar-besarkan oleh banyak pihak kini semakin tenang malah Guru Besar yang bercuti selama seminggu akan kembali bertugas.

Guru besar SK Seri Pristana, Mohamad Nasir Mohd Noor dijangka melapor diri untuk bertugas semula selepas diarah mengambil cuti seminggu berikutan kontroversi 'makan di bilik mandi'

Ahli Jawatankuasa Persatuan Ibu Bapa Guru (PIBG) Saujana Utama, Major Hardeep Singh, berkata tiada keputusan untuk memindah Nazir ke sekolah lain kerana ia hanya akan memanjangkan kontroversi itu.

"Guru besar akan kembali pada Selasa dan tiada laporan setakat yang kita tahu, Nasir dipindah. Tidak ada. Jadi, kita anggap beliau akan datang sekolah pada Selasa ini," katanya.

Pengerusi PIBG, Hussein Mohd Ariff turut mengesahkan Nasir kembali ke sekolah berkenaan tetapi tidak pasti sama ada wujud kemungkinan guru besar itu ditukar sekolah.

"Suasana di sekolah juga semakin tenang dan kita harap ia berlanjutan begitu," katanya yang merancang mengadakan dialog bersama keluarga murid bagi mengatasi kontroversi 'makan di bilik mandi'.

"Kita tidak mahu kontroversi. Lantaran kontroversi kian kendur, kita mahu memastikan semua isu selesai," katanya.

Sekiranya ada niat untuk menyelesaikan isu ini maka jangan sesekali mengambil sebarang tindakan terhadap Guru Besar terbabit kerana beliau tidak bersalah.

Kepada P Kamalanathan , sebagai Timbalan Menteri yang berkenaan lepas ni jangan dok buat kalut sangat lah.Kalau nak buat kenyataan pun study la sikit jangan jadi serupa puak pembangkang main tibai ja.

Tukang kebun pun lagi pandai rasanya...

MMI

1 comment:

  1. India... kalu dah jadi org besar sket mula naik tochang, eksyen lebih. Komen beliau sangat2 tak menggunakan akal. Beliau pernah menjadi guru. sudah tentu arif dengan suasana sekolah.

    ReplyDelete

Labels