Followers

Tuesday 23 July 2013

#PRKKuala Besut PAS Makin Terdesak RASUAH , SABOTAJ Jalan Terakhir ?!!


Memandangkan hari ini merupakan hari-hari terkahir siri kempen di PRK Kuala Besut secara tiba-tiba PAS yang selama ini menyembunyikan wajah sebenarnya kini mula mendedahkan segala-galanya.Barangkali dengan tempoh masa berbaki sehingga ke tengah malam ini mungkin PAS dan jenteranya merasakan masa yang di berikan selama ini tidak cukup dengan kepura-puraan dan ianya perlu lebih agresif.

Wajah yang selama ini menunjukkan tahap warak yang mampu mengundang simpati orang-orang Islam kini sudah tidak lagi kelihatan mereka semakin galak dan kerana galak itulah PAS lupa untuk mengingatkan kepada jentera dan juak-juaknya supaya mematuhi arahan pengarah.

Apabila arahan pengarah tidak lagi menjadi asas kepada lakonan di Kuala Besut maka hari ini sahaja kita dapat menyaksikan beberapa tindakan yang jauh berbeza daripada apa yang dilaungkan oleh PAS selama ini.

Tindakan melekatkan "sticker" BN di salah satu masjid di Kampung Tok Saboh dengan jelas sekali merupakan satu tindakan SABOTAJ terhadap BN kerana di maklumkan masjid ini merupakan masjid yang di pelopori oleh PAS dan berada dalam kawasan kubu kuat PAS.

Mungkin akan ada yang berkata sejauh mana kita boleh mengesahkan yang ianya adalah tindakan sabotaj oleh macai-macai pembangkang ? Jangan ribut dulu sahabat blog MPP ada jawapannya...


Cuba bayangkan, macam mana stiker politik macam tu boleh dilekatkan di mimbar dan juga dinding masjid tersebut? Adakah ianya disengajakan ataupun sabotaj oleh pihak-pihak tertentu?

Melalui hasil tinjauan gua pada pagi tadi di masjid berkenaan, stiker politik tu dah pun dibuang. Macam biasalah beb.., semua yang berkenaan disitu menyalahkan Umno diatas apa yang berlaku..

Kata seorang pakcik yang enggan didedahkan identitinya kepada gua, Umno disini dah terdesak untuk menang.. Pasal tu lah mimbar masjid pun dah jadi medan untuk berpolitik secara jijik.., katanya.

Dan setelah gua selidik, masjid ni merupakan masjid "Pas" dan terletak didalam kawasan kubu kuat Pas.. Agak mustahil jugak la ada jentera Umno sanggup risikokan dirinya untuk lekat stiker macam tu di mimbar masjid kannn...

Gua dimaklumkan, Masjid Hj Yaakub di Kampung Tok Saboh ni juga tak mendapat pengiktirafan dari Jabatan Hal Ehwan Agama Terengganu (JHEAT).

So.., pada pandangan gua.., kejadian lekat stiker politik di mimbar masjid ni adalah permainan kotor Pas sebenarnya didalam usaha dorang menawan semula Dun Kuala Besut.

Modus operandi dorang adalah untuk memburukkan Umno disini dan meraih keuntungan dari kemarahan rakyat dikawasan sekitar dengan apa yang terjadi..Baca Selanjutnya 

Nampakkan ? Begitulah wajah sebenar PAS , mereka suka bersembunyi dalam gelap dan ketawa apabila UMNO di herdik dan di caci oleh mana-mana pihak tetapi mengaku TIDOR apabila sahabat sendiri melakukan ONAR !! Dasar PENGKIANAT !!!

Baca juga artikel ini PAS Mula Merasuah !! 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels