Followers

Sunday 11 August 2013

SURAU Jadi TOKONG !! Kenapa Boleh Jadi Macam Ni ??


Dah mula heboh di media-media sosial tentang sebuah surau yang katanya dah jadi tokong tempat sembahyang pengikut ajaran buddha.Apakah ianya ada kaitan dengan isu kalimah ALLAH yang sebelum ni panas di bahaskan ? MMI kurang pasti apa sebenarnya yang berlaku , melihat kepada rakaman di bawah rasa macam ...... ish susah nak cakap lah mungkin pihak berwajib kena buat siasatan.

 

Apa pun sedikit pencerahan tentang apa yang berlaku sebenarnya telah pun di kupas oleh blogger Dr MiM , cumanya pandangan MMI ianya tetap merupakan satu tindakan biadap yang tak sepatutnya berlaku.Baca Sini 

MMI

6 comments:

  1. Salah kita juga kan...kan...kan...kita pandai bina surau/masjid tapi tak pandai mengimarahkannya.....

    ReplyDelete
  2. Kenapa tak ada orang yang membuat aduan...semua senyap jer....patutnya kita orang islam kena bersuara la...penduduk setempat takut ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni bodoh la perempuan. Tiap kali ada isu kat mana-mana, mesti ada penduduk atau persatuan yang buat laporan. yang selalu komen macam ko ni la jenis orang yang senyap je.

      Delete
  3. Inilah yg dilaungkan oleh orang PAS iaitu Islam For All ! Akhirnya semua milik agama islam dah jadi milik mereka orang kafir laknat !!! Dari kalimah Allah hingga Surau pun mereka nak juga !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin kau ni keturunan beruk darwin sebab tak ada otak. Johor tu negeri PAS ke negeri UMNO? Boleh tahan juga bodoh kau ni. Mesti otak letak kat kepala kote.

      Delete
  4. Banyak sangat andaian yang kurang bijak telah di tulis. Setiap pembaca tulis pendapat masing masing, ada yang constructive ada yang akan membawa padah. Orang pertama yang muat turun video ni pun sungguh tak bertanggung jawab- tak berfikir panjang - jika tercetusnya pergaduhan perkauman, dia lah puncanya. Jangan senang senang muat turun video yang controversial... fikir lah dulu , akibat yang akan mendatang pada rakyat... tak semua rakyat berfikiran panjang dan matang... ramai yg suka suka aje nak ikut ikut buat hal.... yg sebenarnya, mereka tak tau ape yg mereka pertikaikan.

    ReplyDelete

Labels