Followers

Sunday 22 September 2013

SEMBAH Chin Peng , Pemimpin DAP Tali Barut KOMUNIS ??


Ahli Parlimen Jelutong Jeff Ooi dari DAP sudah pun menunjukkan taat setianya dengan perjuangan Komunis yang selama ini menjadi pengganas di bumi Malaysia apabila secara terang-terangan menuatnaik gambar beliau memberikan penghormatan terakhir kepada Chin Peng.

Tindakan pemimpin ini langsung tidak menghormati sensitiviti rakyat di kawasan sendiri yang sudah pasti terdiri daripada keluarga mahupun balu-balu yang sebelum ini telah kehilangan keluarga tersayang akibat di bunuh oleh anggota komunis sebelum mereka meletakkan senjata.

Di beritakan pemimpin DAP ini tiba di Bangkok pada pukul 9.45 pagi semalam dengan menaiki penerbangan Thai Airways. Kehadiran Ahli Parlimen DAP Pulau Pinang ini memberi penghormatan terakhir kepada "The Butcher of Malaya" di Kuil Wat That Thong ini juga turut mendapat liputan akhbar Thailand Kwong Wah eNews .

Inilah sikap pemimpin DAP walaupun kehadiran mereka itu di katakan sebagai peribadi tetapi atas nama pemimpin dan Ahli Parlimen Jelutong adakah tindakan beliau itu boleh di terima oleh rakyat khususnya mereka-mereka yang MMI sebut di atas tadi ?

Jelas Jeff Ooi langsung tidak mengambil endah tentang perkara yang sepatutnya menjadi keutamaannya atau paling tidak mengambil sikap menghormati mereka-mereka yang sudah pasti trauma kerana keganasan komunis satu ketika dulu.

Pada ketika kerajaan dan seluruh rakyat MALAYSIA telah menyatakan pendirian untuk tidak membenarkan waima abu Chin Peng sekalipun di bawa balik ke bumi Malaysia , pemimpin seperti Jeff Ooi secara terang memilih untuk memberikan penghormatan kepada bekas pengganas negara seperti Chin Peng.Fikirkan !!

Di bawah adalah kenyataan daripada Khairul Azwan Harun calon Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia tentang kepala komunis di Malaysia , Chin Peng :



Baca juga artikel di SINI

MMI

1 comment:

  1. ahh apa aku peduli dah namapun cina memang begitulah...sebab itu orang JEPUN tidak suka pada orang CINA!!!! sepatutnya orang JEPUN kasi PANCUNG HABIS KAUM CINA sebab mereka ni jenis orang tak KENANG BUDI...dan yg peliknya PM kita baik hati sangat dengan 'beri muka' pada cina.

    ReplyDelete

Labels