Followers

Monday 6 January 2014

GEMPAR Aksi Anggota Polis Wanita Di Kaunter Laporan TERSEBAR !! @PDRMsia @Zahid_Hamidi


Gambar di atas menunjukkan 2 anggota polis wanita yang bertugas di kaunter laporan di salah satu balai Polis dalam negara kita.

Sehingga artikel ini di tulis , gambar tersebut sedang tersebar di kebanyakkan saluran media sosial khususnya melibatkan mereka yang pro pembangkang.

Berdasarkan sumber di katakan anggota polis ini sedang leka menggunakan telefon pintar mereka ketika sedang bertugas dan sedang melayari akaun facebook masing-masing.


Tuduhan yang di buat jelas amat serius kerana ianya melibatkan penjawat awam apatah lagi mereka itu adalah anggota Polis.MMI sarankan supaya pihak Polis menyiasat dakwaan ini bagi memastikan tuduhan yang di buat itu benar atau tidak malah sekiranya ia benar sudah pasti tindakan harus di ambil.

MMI bukan mahu menyusahkan mana-mana pihak tetapi apabila ianya melibatkan penjawat awam dan tuduhan itu di tujukan kepada pasukan Polis maka sesuatu harus di lakukan.

Sumber



Psst kadang-kadang perkara yang melibatkan 2 3 individu akan menyebabkan seluruh pasukan terpalit lumpur.

MMI

7 comments:

  1. Mungkin BETUL, pengalaman saya minggu lepas datang offis GOMEN di BANGI..HARI JUMAAT

    PKL 12:00 tutup kaunter..dah nampak ada pelanggan datang dari jauh- bukan nak tegur tapi terus CABUT..

    Kalau JANTAN Tak apalah JUGAK ini pakaian MCM ustazah tua..langsung tak ada etika..

    MASALANYA GOMEN ni MMG TAK RESPONSIF
    dah tau jenis SOMBONG ni patutnya jaga DAPOR AJE..
    Tapi letak kat DEPAN KAUNTER..

    Dah lah tu KIPAS & TV tak TUTUP ketika MENINGGAL KAN KAUNTER kerana "BENCI kpd CUSTOMER mcm SAYA.."

    ReplyDelete
  2. time ni bkn ade org dtg repot kat kaunter tu..biar la dorg nak buat ape pun asalkan x mengganggu kerja..

    ReplyDelete
  3. Kalu dilihat betul2 ditelinga salah seorang anggota tersebut ada talipon... mungkin beliau tengah mencari no tel atau maklumat lain atas urusan pejabat.... Sila bersangka baik xsebelum membuat tuduhan... memfitnah senang tetapi untuk mendapat kemaafan susah... aduuuh panasnya api neraka...

    ReplyDelete
  4. Betul tu lainlah kalau ade orang datang dia orang buat tak tahu je...Janganlah nak aniaya orang sampai gitu sekali.Siap pampang gambar mereka.....mereka juga ada keluarga.Yang betul2 bersalah orang tak nak percaya.

    ReplyDelete
  5. Cara mudah dah memajukan penjawat awam ialah dengan mengurangkan penjawat awam itu sendiri. Apa gunanya kita belanja hasil Negara yang sangat besar dalam belanja mengurus? sampai bila pun kita akan mencapai Negara maju berpendapatan tinggi. Pemimping Negara kena berani mencatur strategi ekonomi dalam mentadbir bajet Negara.

    serambi ekonomi

    ReplyDelete
  6. Cuba la tengok wall yg post tu. Memang masa tu ada org kat seat menunggu. Tapi mereka takda sense of respect. Even masa officer belah kanan tu layan org bayar saman pun dia kejap2 tengok telefon. Banyak la insiden yg x best berlaku menurut penceritaan cik kak ni. So korang jangan assume, baca dulu. Kalau korang jadi cik kak ni pun, korang akan buat bende yg sama. Kesian giler turun naik, turun naik ngan anti dia yg dah tua, pastu dilayan buruk dgn cakap kasar dan ditengking.

    ReplyDelete
  7. Surat pekeliling juga telah dikeluarka pd 8 jan kpd semua Balai Polis Cawangan Trafik melarang penggunaan telefon bimbit di semua kaunter . Ini menunjukkan kesahihan aktiviti ini yg berleluasa. Surat pekeliling tersebut merupakan surat pekeliling pertama dikeluarkan pd tahun ini. Ramai yg menaikkan issue ini adalah mereka yg pernah mengalami pengalaman yg sama di kaunter kerajaan yg lain dan juga polis. Jadi, ia bukan issue pembangkang tetapi issue masyarakat yg mau membantu polis menjalankan tugas dgn ebih baik dan org ramai akan dapat manfaat. Kalau cik kak ni tak buat mcm ni, mungkin tindakan tidak akan diambil dan isu ini dipandang remeh.

    ReplyDelete

Labels