Followers

Monday 24 February 2014

Mereka Mula KELUPOQ Bila NGO Islam P.Pinang Cadang Nama Jambatan Ke 2


Tengahari tadi Gabungan NGO-NGO Islam di Pulau Pinang telah mengadakan satu sidang media khas bagi menyuarakan hasrat mereka untuk mencadangkan kepada pucuk pimpinan negara bagi menjenamakan jambatan Pulau Pinang ke 2 yang bakal di rasmikan pada 1 Mac 2014 nanti.

Gabungan hampir 30 NGO Islam itu berhasrat dan mengharapkan YAB Datuk Seri Najib Tun Razak menimbang saranan mereka supaya menamakan jambatan ke 2 itu dengan nama "Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah".

MMI yang mengikuti perkembangan ini turut bersetuju dengan saranan pihak NGO ini memandangkan mercu negara ini di bina bagi memberikan kemudahan kepada rakyat jelata tanpa mengira bangsa , agama dan negara.

Sebagai Yang Di Pertuan Agong , rasanya tidak salah kiranya sedikit usaha di lakukan bagi merealisasikan hasrat pihak NGO terbabit.

Baca selanjutnya di utaranews.com

Sesuatu yang agak menarik berlaku kemudiannya apabila sidang media yang mendapat perhatian banyak pihak media itu mula mengisi slot di kolum berita masing-masing.

Salah satu portal pro pembangkang juga tidak ketinggalan menulis berita yang sama dan sejak itu beberapa komen telah di lemparkan berkenaan kenyataan NGO terbabit.

Antaranya adalah seperti berikut ,





Nampaknya ada pihak yang kurang senang dengan cadangan NGO terbabit sehinggakan serangan secara peribadi di lakukan terhadap Ahmad Yakqub Nazri wakil pihak NGO yang menjadi jurucakap dalam sidang media sebelumnya dengan menuduh beliau mahukan pangkat dan darjat.

Bukankah itu satu penghinaan terhadap jurucakap NGO terbabit ?

Apakah cadangan ini terlalu teruk sekali ? Ia hanya sekadar cadangan daripada rakyat Pulau Pinang tidak lebih dari itu dan kenapa mereka-mereka ini perlu melompat ?

Atau ada pihak yang dah mula tak senang duduk kerana ianya melibatkan institusi orang-orang Melayu ?

Hmm puak-puak tu dah mula kelupoq !!

MMI

6 comments:

  1. Puak2 ni mmg...cor cube tarok name musibat "Chin Peng" Dkt Jambatan tu...Comform xderr yg Meraban Mcm nie... Klo la Org Melayu bole Sodar Yg Semmg nyerr Baginda DYMM Agong Tunjak Bangsa Melayu...pasti Deme Akan Stuju....

    ReplyDelete
  2. Kenapa hanya mamak yg bersuara?kenapa bukan melayu.Mana pergi Melayu?Mamak bukan Melayu..Raja Mamak ada di India sana.Harap mamak ni dpt namakn jambatan ini Jambatan Karapole..

    ReplyDelete
  3. Apa susah-susah. Beri sahaja nama Jambatan DS Najib, sempena PM Malaysia sekarang yang akan merasmikan pembukaan jambatan. Jambatan Pertama pula beri nama Jambatan Tun Mahathir....selesai cerita.

    ReplyDelete
  4. Puak2 ni nak jmbatan tu nama Lim Guan Eng je..ok la depa

    ReplyDelete
  5. aik bangsat PR...
    nak assobiyah ke kalau mamak Islam yang bersuara pun...
    Islam tu bukan untuk orang melayu je...
    bangang jugak bangsat PR ni...

    ReplyDelete
  6. Lebih bagus jika dinamakan Jambatan Tun Dr Mahathir Mohamed sebab mantan perdana menteri inilah yg telah merealisasikan pembinaan jambatan menghubungkan bhg pulau dan tanah besar.

    ReplyDelete

Labels