Followers

Friday 23 May 2014

Siapa Sebenarnya Yang Halang Hak KEBEBASAN BERSUARA ?


Berikutan tindakan pemuda UMNO Wilayah Persekutuan mengadakan bantahan di depan Ibu Pejabat DAP di Kuala Lumpur semalam , DAP kemudiannya telah membuat satu laporan Polis dan mengecam tindakan yang di sifatkan oleh mereka sebagai perkauman dan tidak bertamadun.

Mereka juga mendakwa laporan yang di buat oleh Ahli Parlimen Serdang Dr. Ong Kian Ming dan diiringi beberapa staf dari Ibu Pejabat DAP itu adalah di sebabkan oleh ugutan yang di buat oleh pemuda UMNO terhadap DAP.

Dalam pada itu Dr Ong berkata “Kami menyokong hak mana-mana kumpulan untuk mengadakan perhimpunan aman, namun kelakuan mereka sama sekali tidak boleh diterima. Bukan sahaja mereka memaki-hamun saya dan pegawai lain, mereka juga memusnahkan papan tanda DAP dan mengugut untuk membakar pejabat kami.

Insiden bantahan yang bermula pada jam 3.00 petang itu di melibatkan pemuda dan NGO Melayu diketuai Ketua Pemuda Umno WP Mohd Razlan Muhamad Rafii berarak sambil melaungkan ‘hidup Melayu’ dan ‘hancur DAP’.

Mohd Razlan juga mengugut untuk membakar ibu pejabat DAP apabila berkata, “Kalau mereka boleh kata kita celaka, apa salahnya kalau kita bakar bangunan ini,” sambil disambut sorakan yang lain.

Sehubungan itu, Dr. Ong mendesak Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin untuk memohon maaf di atas kelakuan ahli-ahlinya.

Inilah sebenarnya wajah pemimpin DAP apabila berlaku sesuatu kejadian yang melibatkan orang-orang Melayu , mereka langsung tidak pernah memikirkan tentang punca insiden tersebut tercetus.

DAP secara langsung cuba menutup sikap kurang ajar dan biadap Adun Seri Delima RSN Rayer sedangkan hakikatnya pemimpin DAP itu sendiri yang mencetuskan segala-galanya.

Seperkara yang harus di ambil kira adalah DAP hanya suka menuding jari kepada UMNO dan meletakkan kesalahan kepada orang Melayu semata-mata sedangkan sebelum ini dalam siri-siri demontrasi yang berlaku dalam negara , tindakan dan sikap peserta-peserta mereka jauh lebih bahaya malahan sudah sampai kepada merosakkan harta benda.

Bukan itu sahaja mereka turut bersekongkol dengan peserta demo sehingga mendatangkan kecederaan terhadap anggota Polis selain daripada aksi merempuh sekatan pihak berkuasa.Selanjutnya 

Secara jujur rakyat Malaysia khususnya orang-orang Melayu masih banyak yang tertidur.Mungkin saat ini ianya di anggap sekadar satu lagi insiden politik tetapi MMI yakin sekiranya Melayu terus-terusan mengambil sikap endah tak endah pasti satu hari nanti Melayu akan menangis di bumi sendiri.

MMI

4 comments:

  1. Melayu tak belajar dari sejarah, memang benar apa yang Tun M kata, melayu mudah lupa, senang sikit, kena beli sikit, hulur suit sikit dan sokong macam nak mampus..sanggup datang jauh jauh kerana 200 ke 300 hinggit..ingat duit banyak tu hangpa bolih simpan sampai setahun ke..buka mata la melayu bodoh..sampai bila kamu nak jadi lembu kepada cina lahanat. Ingat..tanah ini adalah tanah melayu bukan tanah cina ke, india ke...Sebab tu namanya MALAYSIA bukan CINASIA atau KELINGSIA..buka mata dan lihat bukan tenguk.

    ReplyDelete
  2. mengapa Ong tak suruh rayer minta maaf...siapa yang sial dan celaka...orang DAP...CUKUP CUKUP LAH UGUT MELAYU...

    ReplyDelete
  3. Kasihan orang Melayu dibodoh-bodohkan oleh DAP. Paling malang dan bodoh sudah tentunya PAS.

    ReplyDelete
  4. Harap Pulau pinang jangan jadi macam Singapura,UMNO Singapore tinggal nama dan bangunan sahaja.Sebab ahli umno singapore dulu,LKY dah beli.

    ReplyDelete

Labels