Followers

Thursday 26 June 2014

Siapa TARIK Topeng DAP ??


Kalau melihat kepada cara mereka bercakap dan bertemu rakyat memang kita akan anggap merekalah yang terbaik.Bukan sahaja terhadap rakyat tetapi mahu mendengar serta memahami denyut nadi dan jiwa seluurh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum.

Itu jika dilihat dengan mata kasar , dan sepengetahuan MMI dah berbuih jugalah para sahabat seangkatan dengan MMI yang selalu mengingatkan kepada mereka-mereka diluar sana supaya hati-hati sebab puak-puak semacam ini pandai berlakon.

Tapi biasalah adat politik ada yang dengar dan ada juga yang langsung tak mahu ambil tahu.Hmm itu oerkara biasa malah perjuangan tetap diteruskan waima apa jua yang mendatang.

Namun kini segalanya nampak sedikit mudah apabila puak mereka sendiri yang tampil dan mengaku bahawa betapa puak yang suka bertopeng ini sebenarnya jauh lebih zalim dan rakus dalam mengejar cita-cita politik.

“Tidak ada satu sen pun yang disalurkan oleh parti selepas apa yang kami lakukan untuk parti." - Irene Chang, isteri mendiang Wong Ho Leng.

Itu kenyataan yang diluahkan oleh isteri mendiang ADUN Bukit Assek terhadap Setiausaha Agung DAP tatkala suaminya mengidap penyakit kanser sebelum ini.

Irene Chang bukan sahaja kecewa dengan tindakan yang dibuat oleh DAP malah kesal kerana mereka tidak lansung dipedulikan oleh pucuk pimpinan.

Malah lebih menyakitkan hati serta menguris perasaan keluarga mendiang Wong ialah apabila Guan Eng didakwa hanya mengambil sikap 'sambil lewa' sahaja.

Pendedahan yang dibuat oleh Irene menjelaskan bahawa keluarganya terpaksa menggunakan ke semua wang simpanan bagi tujuan rawatan kimoterapi dan radioterapi.

Perbelanjaan itu termasuk penginapan, belanja makan dan perbelanjaan lain yang perlu mereka tanggung sendiri sepanjang berada di Singapura.

Malangnya, TIDAK ADA SATU SEN pun yang dihulurkan oleh DAP serta pemimpin utamanya ketika mereka menghadapi kesukaran itu sebelum ini.

Wong Ho Leng sebelum ini yang berkhidmat sebagai peguam sudah tidak lagi mampu untuk mencari sumber pendapatan lain setelah dia dipilih menjadi Ahli Parlimen Sibu.

Kemudian, dia dipilih pula untuk menjadi ADUN yang sudah tentu memerlukan belanja lebih besar bagi membiayai perbelanjaan pejabat Pusat Khidmat Masyarakat yang dibukanya.

Elaun sebagai wakil rakyat yang diperolehi oleh Wong TERPAKSA pula diserahkan sebahagiannya kepada parti walaupun dengan rasa berat hati.

Menurut Irene, setiap bulan, mereka terpaksa mencari sekurang-kurangnya RM10,000 bagi menampung perbelanjaan tambahan untuk membiayai pusat khidmat yang ditubuhkan.

Sewaktu Pilihan Raya Negeri pada tahun 2011, mereka telah menggunakan hampir ke semua simpanan peribadi yang berjumlah RM 700 ribu untuk perbelanjaan kempen.

Jelas Irene, pada ketika itu, DAP Pusat sedikit pun tidak membantu untu menanggung perbelanjaan kempen yang dianggap cukup besar bagi kemampuan mereka.

Irene juga cukup kesal apabila DAP lebih rela memberikan sejumlah RM1.3 juta untuk buat video 'Gangnam' yang dipersembahkan sewaktu Konvensyen Kebangsaan.

Maka jelas, pendedahan dan luahan rasa hati Balu kepada Mendiang ADUN Bukit Assek ni membuktikan bahawa DAP tak ambik kisah lansung pasal kebajikan ahli mereka. Kalau dikalangan mereka pun diorang buat tak tau, inikan pulak dengan rakyat!!! sumber 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels