Followers

Thursday 10 July 2014

Berita Yang Rasanya PEMBANGKANG Tak Mau HIGHLIGHT !


Tahniah kepada J-Corp dan kerajaaan Johor Darul Takzim (JDT)

Kita sememangnya diwajibkan untuk menjalankan aktiviti perniagaan yang patuh syariah dan halal toyyiban bermula dari niat, sumber modal, cara kerja, proses penyediaan, kaedah penjualan hinggalah kepada soal penyediaan makanan dan kaedah penyimpanan modal serta keuntungan ke dalam perbankan Islam. 

Hasil keuntungan pula digunakan untuk bersedekah dan berzakat atau membayar hasil cukai kepada negara.

Memang tak nafikan dulu ramai yang tak nak dan ragu-ragu makan KFC.

Bertambah ragu lagi bila dapat tahu tokey-tokeynya bukan Islam. Halalkah makanan yang aku makan?

Sesungguhnya kesan memakan makanan yang tak halal atau diragui kehalalannya boleh menyebabkan hati jadi hitam kelam.

Malah otak pun jadi bengap sehingga susah menerima bukti kebenaran. Sebaliknya mudah mempercayai kebatilan, hati tak khusyuk beribadah dan sentiasa berperangai hasad dengki pada orang lain.

Ada juga yang mendakwa KFC adalah syarikat Yahudi yang digunakan untuk mencari keuntungan di mana hasilnya akan digunakan untuk membunuh orang-orang Palestine.

Soalnya kalau kita biarkan KFC hanyut bersama persepsi-persepsi negatif dan membenarkan bukan Islam menguasai pemilikan saham KFC,  apakah umat Islam untung dari segi ekonomi dan kehormatan diri?

Redhokah kita melihat apabila bukan Islam mengendalikan proses penyediaan makanan di KFC dengan menyalahgunakan atau memalsukan logo halal, sedangkan kita terus menikmati makanan tersebut? Loya tekak !

Lihatlah hingga ke tahap memastikan makanan dan prasarana halal pun disediakan oleh sebuah kerajaan yang bertanggungjawab. Kalau tak sedar lagi tak tahulah...

Apakah dengan memastikan makanan yang dimakan halal itu bukan sebahagian dari perlaksanaan jihad, ibadah dan dakwah?

Masih nak tuduh lagi KFC syarikat kroni dan pakai wang rakyat?

Pala hotak ampa laa kalau cakap macam tu.


Baca seterusnya di SINI

MMI

2 comments:

  1. Khalid Nordin nieh salah sorang Pemimpin Melayu Yang ada Kepala Otak dan Bijak...

    Ahmad Maslan pon Bijak jugak...

    ReplyDelete
  2. Yang buat sakit hati lagi apabila tengok Melayu2 bodoh yang beriya ia beratur nak beli teh bubble taiwan di Cha time. WTF???
    Dah lah minuman cina yang TAK BERKHASIAT, lepas tu menu pun tulisan cina dan Englsih. Taukey semua cina. Tapi yang bayar dengan duit gaji yang tak seberapa tu, kebanyakkan Melayu!!
    Woi! Bangun lah! Pakai otak sikit. Orang cina takkan membantu perniagaan Melayu tetapi orang Melayu bukan main lagi melangani perniagaan cina. Lepas tu kena tindas dan Bangsa dan Agama dihina oleh kaum cina....

    Beli produk Melayu dan langgani perniagaan Melayu!!!

    ReplyDelete

Labels