Followers

Sunday 6 July 2014

PAS Hilang Arah Tiada Lagi MUJAHIDIN Sebaliknya MILITAN


Pas dikatakan semakin pengecut selepas bersekongkol dengan DAP dan PKR, menyebabkan ahlinya terkilan kerana tidak dapat menyatakan sokongan kepada perjuangan Kumpulan Negara Islam Iraq dan Jajahannya (Isil) serta Kumpulan Militan Negara Islam di Iraq dan Syria (Isis).

Demi politik pembangkang, parti Islam itu cukup takut dengan kafir DAP sehingga terpaksa zip mulut mereka berkaitan perjuangan murni beberapa kumpulan mujahid Islam antarabangsa terutama di Timur Tengah dan Afrika Barat.

Kalau dahulu Pas lantang menyuarakan kezaliman di beberapa negara Islam dan sanggup menghantar pejuang elit secara senyap-senyap ke sana, kini parti itu tidak berani menyebut perkataan mujahid lagi kepada pejuang Islam yang sedang bermandi darah untuk membebaskan bumi mereka.

Pas kini lebih gemar menggunakan istilah militan berbanding mujahid atas sebab-sebab tertentu yang mungkin ada kaitan dengan cengkaman politik DAP. Lalu lahirlah pelbagai istilah dan definisi bagi membataskan sokongan Pas terhadap militan, mujahid, tentera kerajaan dan tentera pemisah.

Kesannya perjuangan murni kumpulan Isil dan Isis di bumi Islam itu tidak mendapat perhatian Pas melainkan pendirian peribadi menantu Presiden PAS, Zaharudin Muhammad yang menyatakan sokongan terbuka semalam.

Zaharudin, yang juga ahli Majlis Syura Ulama PAS mengatakan adalah salah memberikan gelaran militan kepada orang Islam yang berjuang mempertahankan saudara seislam yang lain.

Dalam satu kenyataan semalam beliau berkata semangat menentang kerajaan zalim adalah satu sifat yang mulia.

“Jika ia berlaku kepada negara kita, maka bukankah sifat itu kenali sebagai semangat patriotik? Di mana hina dan salahnya? Bukankah yang hanya membenci sifat ini ialah golongan yang ingin menjajah dan menguasai kita?” katanya.

Terdahulu beliau menulis di laman Facebook pada 16 Jun lalu, menyatakan kegembiraan apabila kawasan-kawasan di Iraq mula jatuh ke tangan dua kumpulan militan berkenaan.

“Satu demi satu kawasan di Iraq jatuh ke tangan mereka seperti Mosul dan sekarang mara ke Baghdad. Bukan air mata kesedihan, juga tidak pasti ia air mata kegembiraan, tetapi yang pasti ada berita tentang orang awam di Iraq mendapat pembelaan,” katanya.

Isu ahli PAS berperang di luar negara timbul apabila salah seorang ahlinya secara terbuka memuat naik gambar di laman Facebook berhubung pertempuran yang disertainya di Syria.

Ekoran itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menjadi kelam kabut dan mendakwa telah memecat Lotfi Ariffin daripada parti itu pada 11 Mei lalu, selepas mendapat maklumat dia ke Syria untuk menyertai peperangan di sana.

Mustafa menambah, partinya tidak mahu memaklumkan perkara itu kepada media tetapi keluarga Lotfi dimaklumkan mengenai hal itu. Namun Lotfi kemudiannya membalas kenyataan itu dengan menjelaskan dia telah meletakkan jawatan sebelum dipecat.

Pas mempunyai sebab tersendiri mengapa enggan mendedahkan pemecatan atau pengunduran Lotfi daripada parti itu.

Peliknya Pas sehingga hari ini tak berani menyokong perjuangan Lotfi kecuali pengakuan terbuka Zaharudin. 

Apakah parti itu masih takut dengan DAP atau terhutang budi dengan parti yang banyak duit itu? bnbbc

Komen MMI persahabatan bersama dengan kafir harbi itu telah menyebabkan PAS bacul dan kini menjadi pelacur kepada perjuangan sendiri.Bukan niat MMI untuk melihat PAS membabi buta bersetuju dengan mana-mana perjuangan yang mengaku  jihad sebagai keutamaan tetapi sekurang-kurangnya biarlah kita punya pendirian tersendiri dan mampu membuat keputusan berdasarkan perkiraan tertentu.

Bukan semacam kini , keputusan yang dibuat seolah-olah bimbang dengan suara dan tangan pihak harbi !!

HAPRAK !! Baca artikel berkaitan di SINI

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels