Followers

Sunday 6 July 2014

PEKIDA Bagi AMARAN Pada Mamat Ni Ehh Minah Ni ... Hmmm Mana Satu aaa ??


Pengacara yang sering kali mencetuskan kontroversi, Azwan Ali dinasihatkan supaya tidak lagi membuat kenyataan berbaur penghinaan terhadap bangsa Melayu terutamanya membabitkan peniaga-peniaga kecil apatah lagi di bulan Ramadhan.

Ketua Penerangan Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah (PEKIDA) Shahril Abdul Aziz menyatakan kenyataan celupar sedemikian tidak sewajarnya dikeluarkan oleh Azwan.

“Jangan mahu menghina bangsa Melayu. Kalau tak sedap, jangan beli.

Kalau rasa tawar sekalipun ia akan menjadi nikmat dan itulah kelebihan orang yang berpuasa. Jangan ingat dengan glamor, jalankan ibadah umrah banyak kali pun tak guna kalau mulut busuk,” katanya.

PEKIDA bertindak demikian disebabkan oleh tindakan Azwan yang menghina peniaga-peniaga pasar ramadhan sebelum ini.Mungkin dia hebat sangat kot ? Kita tunggu tengok darai ni nak melatah lagi dak !!

Baca artikel berkaitan di SINI

MMI

5 comments:

  1. Salam Bro,bagi aku tak usah buang masa melayan bapok tua ni.

    ReplyDelete
  2. Jgn kerana mulut badan binasa.. Org tua2 dh bepesan

    ReplyDelete
  3. Sdr yang dihormati!jgn lh nak tunjk jantan menggunakan Islam.Hakikatnya anda patut tahu bahawa pertubuhan anda tdak disenangi dan dihormati bukan saja oang bukan Melayu tetapi orang Melayu Islam sendiri.Pertubuhan sdr ni telah ditakut olih orang Melayu dan Islam kerana lagak samseng dan ganas.Itu hakikat perlu diakui serta diubah supaya lebih menyerlah ke Islam dan mesra rakyat.Ins Sya Allah.Jadi kena nak mengugut sesama Islam dan Melayu walhal PEKIDA tidak pun dilihat sebagai pembangun Ummah dan kemajuan Melayu?Cuba alih kekuatan kearah jihad yg benar bermanfaat.Kalau jantan jadilah Mujahideen dan berjihad ke jalan Allah seperti di Syria,Iraq,Afghanistan ataupun Chechnya yangmana Islam sentiasa ditindas.Kalau setakat jadi tukang ugut kecil kecilan sesama Melayu Islam tak de faedahnya.

    ReplyDelete
  4. PEKIDA = Persatuan Bapuk 2 Tua Angkat Bontot Mamak Madir.

    ReplyDelete
  5. Bapok ni tak perlu di layan dan di beri perhatian, siapa dia celebrity? self claimed celebrity?...apa jasa dia sebagai celebrity, banyak mana kerja amal dia buat. salah satu KPI untuk celebrity ialah kerja amal, kalau satu dua itu, ianya sampah lah, ni nak sambut raya, buat amal bersih kubur, jangan jadi bapok tak ada perinsip hidup...belajar apa itu hidup..arah mana hidup ni nak ditujukan...are you continuing your bapak style...what a bapok..

    ReplyDelete

Labels