Followers

Sunday 13 July 2014

Punya Lahanat Guan Eng Ajak Rakyat BOIKOT Sabah !!


Berbanding mengucapkan takziah dan memuji keberanian anggota-anggota polis marin yang bertempur dengan musuh dalam keadaan serba kekurangan malam tadi di Pulau Mabul sehingga seorang daripada mereka terkorban dan seorang lagi ditawan musuh, Guan Eng haramjadah itu melihat situasi ini sebagai satu 'lauk' politik yang sangat sedap dan berkata, kejadian tersebut seumpama melempar kasut ke muka Perdana Menteri.

Paling menarik lagi ialah apabila sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang dan Setiausaha Agung DAP, dia menasihatkan rakyat Pulau Pinang dan Malaysia secara keseluruhannya tidak melawat perairan Sabah kerana masalah keselamatan.

Secara tidak langsung, dia sebenarnya mahu melumpuhkan industri pelancongan di Sabah.

Dari 15 November tahun lepas sehingga sekarang, Sabah telah menghadapi 3 cubaan menculik dan pembunuhan melibatkan pasukan bersenjata asing. Sepanjang 2012, Pulau Pinang pula mencatatkan 20 insiden tembak-menembak dan pada lima bulan pertama tahun lepas sahaja, 12 kes pembunuhan telah direkodkan di Pulau Pinang dan 9 kes membabitkan senjata api di mana 4 mangsa telah ditembak mati, manakala 5 yang lain cedera. 

Oleh kerana, perlukah Najib Abdul Razak selaku Perdana Menteri Malaysia dan Presiden UMNO menasihati semua rakyat Malaysia supaya TIDAK MELAWAT PULAU PINANG kerana masalah keselamatan?

Kerajaan Malaysia telah cuba melakukan yang terbaik dengan ESSCOMM dan keselamatan 100% adalah sukar dicapai ekoran geografi Sabah sendiri selain zon konflik senjata api yang terletak tidak begitu jauh dari kawasan-kawasan yang dicerobohi lanun. 

Baru-baru ini, Perdana Menteri telah melakukan perubahan dalam ESSCOM dengan membuat perubahan pentadbiran dan telah mengarahkan dua buah pelantar minyak Petronas yang dilengkapi radar diletakkan di perairan Semporna dan Lahad Datu sebagai benteng awal pertahanan sementara kapal Bunga Mas 5 pula dijadikan sebagai kapal induk untuk kawalan keselamatan di perairan itu.

Contoh paling ketara, sekalipun Amerika Syarikat memperuntukkan dana yang besar dan teknologi tinggi, namun negara tersebut masih tidak mampu mengekang 100% pencerobohan sempadan, perdagangan dadah dan penyeludupan senjata api keluar dan masuk Mexico.

Apa yang Guan Eng perlu lakukan ialah, berhenti daripada mempolitikan insiden sebegitu dan memberikan sokongan kepada usaha kerajaan menambahbaikkan keselamatan serta memuji keberanian anggota-anggota polis yang mana kaum DAP seperti Guan Eng tidak berani langsung menceburkan diri selain memberikan penghormatan kepada pengorbanan yang mereka lakukan. Guan Eng tidak seharusnya mengeluarkan kenyataan-kenyataan BODOH SEBEGITU RUPA bahkan tidak selayaknya seorang Ketua Menteri sepertinya menyeru rakyat Malaysia memboikot Sabah!

Barangkali elok juga kalau muka Guan Eng ditonyoh dengan tapak kasut supaya dia tahu dan sedar diri!!! sumber 

MMI

3 comments:

  1. Guan Eng memang bangsat... haramkan saja sibangsat ni n kuncu2nya masuk sabah....

    ReplyDelete
  2. Orang2 Sabah patut tolak DAP. Guan Eng mau menangguk di air keruh. Akhirnya orang2 Sabah juga yang rugi, tiada pelancong. Mereka akan melakukan apa saja supaya ekonomi negara jatuh dan rakyat menjadi susah. Itu matlamat mereka, rakyat mampus tak apa janji mereka hidup. Tak ada langsung usaha2 mereka untuk menaikan ekonomi negara. Kalau boleh mereka mahu rakyat kebulur dan akhirnya mereka menang pilihanraya. Mereka ini amat zalim & keji macam Zionis Israel. Masalah air kat Selangor pun tak boleh selesai inikan pula masalah pencerobohan Sabah. Pantai Sabah yang menghadap Filipina jaraknya ialah dari Perlis hingga ke Melaka. Tentera US/NATO yang moden pun boleh diserang hendap dan dibunuh. Inikan pula tentera malaysia yang serba kekurangan, malah untuk sampai kemalaysia orang2 Sulu hanya perlu senafas menyelam.

    ReplyDelete
  3. sebagai anak malaysia kelahiran sabah dan masih keluarga besar kat sabah, saya memang mengutuk apa yang di katakan olih anak beranak BABI ni...

    ReplyDelete

Labels