Followers

Monday 21 July 2014

Selepas HINA MOHON MAAF Satu Lagi KRONOLOGI BIADAP Puak Pembangkang !!


Banyak pihak semestinya bersimpati terhadap mangsa pesawat MH17 milik Malaysia Airlines yang dilaporkan terhempas di Ukraine akibat ditembak oleh pihak yang masih belum dapat dikenal pasti.

Sebagai seorang manusia yang dikurniakan hati dan perasaan kita pasti sedih di atas kemalangan tragis ini apatah lagi ianya hanya berselang beberapa bulan sahaja daripada insiden MH370 yang sehingga kini masih menjadi misteri.

Namun tidak semua kita punya sifat yang sama dan lebih biadap lagi apabila mereka-mereka yang dekat dengan pemimpin pula yang dilihat berlebih-lebih.

Sikap tidak sensitif isteri seorang pemimpin DAP yang menghina negara berikutan insiden pesawat MH17 bukan sahaja biadap tetapi turut menerima kecaman dari pelbagai pihak dalam negara.Tan Poh See @ Yuki Tan yang merupakan isteri kepada pemimpin DAP Pulau Pinang Ng Wei Aik telah mencetuskan rasa marah banyak pihak di luar sana.


Isteri kepada Ng Wei Aik ini telah memuatnaik status dalam facebook yang bertulis "Malaysia begitu menggerunkan, apakah jenis negara yg tak berguna ini" selepas menerima berita tentang tragedi pesawat MH17 yang ditembak jatuh di Ukraine.

Kenyataan sebegitu menunjukkan kepada kita betapa biadapnya isteri pemimpin DAP terbabit disaat semua rakyat berduka menerima berita menyedihkan tersebut.

Dalam masa yang sama kenyataan tersebut turut mendapat reaksi daripada orang ramai dan kebanyakkannya tidak senang dengan perbuatan Yuki Tan.

Beliau kemudiannya dimarahi oleh pengguna laman sosial sehinggakan Ng Wei Aik terpaksa tampil dalam Facebook untuk memohon maaf atas ketelanjuran isterinya kepada pengguna laman sosial.Turut berbuat demikian adalah Yuki Tan sendiri  dalam satu kenyataan lain untuk memohon maaf bagi hal tersebut.


Apa jua yang berlaku ia menunjukkan kepada kita khususnya rakyat Malaysia bahawa pemimpin dan penyokong DAP hanya tahu mempolitikkan semua berita tanpa melakukan sedikit kaji selidik terlebih dahulu malah tindakan sedemikian menunjukkan mereka langsung tidak punya semangat cintakan negara. 

Paling pasti mereka sememangnya BIADAP ! sumber 

MMI

7 comments:

  1. apa lu mau mim, belape byk lu mau wa rasuah lu, ala lanti wa jumpa lu wa belanja lu lah, haiya bukan tak biasa,10 melayu 9 misti angkat punya ma, lu sama lu lu kecoh la tunjuk lagak hero tapi bel;akang punya kasi ambik jugak ha ha ha manyak kuat kincing la

    ReplyDelete
  2. Melayu yang jadi anjing untuk DAP sedang meningkat , apa yang mereka dapat entahlah,mau hantar mereka ke China atau India baru dia tahu siapa yang akan tolong dia, bangsat....

    ReplyDelete
  3. ini baru betul celaka, so tambi tau sekarang apa makna celaka, orang DAP buat hal ini celaka lah nama nya...tapi kita paham orang celaka dalam DAP memang celaka...nama pun Puki Tiang...so tak pa lah dia nak celaka pada Negara atau pada DAP...DAP memang pusat melatih orang celaka pada Negara..tak salah kalau tambi gunakan celaka sebab dating dari DAP..

    ReplyDelete
  4. PUKI TAN....patut lah perangai macam PUKIMAK!

    ReplyDelete
  5. Apology not accepted! I pray that a tragedy like this happens to your family and we'll see how you feel!

    ReplyDelete
  6. .....SUNDAL gila glamour ja suka buat komen dlm masa2 yg xsesuai begini....

    ReplyDelete

Labels