Followers

Friday 4 July 2014

Virus JE Di Pulau Pinang Guan Eng Hanya Mampu Bagi BUNGA !!


Sikdap double standard DAP sudah dijangka apabila parti itu senghaja tutup mulut apabila dua kanak-kanak dijangkiti virus Japanese Encephalitis (JE) di Tasek Gelugor dan di Bagan Jermal di antara 18 Mei dan 24 Jun lepas.

Keadaan jauh berbeza dengan respon mereka berkaitan projek Lynas di Pahang yang sudah dipericikan keselamatannya, mereka tetap mahu memekik agar dunia dapat mendengar bahawa Malaysia seperti dilanda bencana alam paling buruk di dunia.

Sikap bisu DAP mengenai wabak JE di negeri pentadbiranya dikatakan mahu menyelamatkan industri babi yang memberi sumbangan baik kepada hasil ekonomi negeri dan sumber makanan kepada kaum Cina di koridor utara.

Malahan apabila ibu murid yang menjadi mangsa JE mahu menyaman pengusaha babi dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), kerajaan negeri yang dipimpin Lim Guan Eng tidak berbunyi sepatah pun.

Lebih pelik lagi, kerajaan negeri tidak mengarahkan MPSP menutup terus ladang babi di Kampung Selamat, Tasek Gelugor jika ia merupakan punca penyebaran wabak JE di negeri itu.

Paling best bila Guan Eng dengan isteri kesayangannya tu cuma main politik hantar bunga ja .. HAPRAK !!!


Semoga lekas sembuh Yaaa !!! MMI bukan anti perkara-perkara baik ni , tindakan menghantar bunga itu seharusnya kita terima sebab pembantu Guan Eng yang hantar.Kesian dia susah payah pi tempah bunga dan hantar jadi kita hargailah sikit.

Cuma sebagai Ketua Menteri Guan Eng boleh buat lebih dari itu , kalau gerai orang Melayu boleh dirobohkan dengan ratusan jentera kenapa tidak kandang-kadang babi di Kampung Selamat dirobohkan dengan segera memandangkan ia sudah membahayakan penduduk sekitar ?

MMI rasa adalah lebih baik kalau babi-babi ni di angkut dengan lori-lori MPSP atau MPPP dan dibawa masuk ke bahagian pulau.Guan Eng pula cari satu kawasan di daerah Farlim , Paya Terubong untuk jadikan pusat penternakan babi.Kita tengok orang cina mau ka dak ?

Dah banyak pihak mendesak Rejim DAP ni supaya segera pastikan tidak ada lagi kandang babi di Kampung Selamat kerana ia sudah terbukti membahayakan penduduk lain.

MMI sudah pun mempersoalkan sebelum ini berkaitan penternakan babi di Kampung Selamat ,
Bagaimana kandang dan babi-babi ini dibenarkan diternak sebegitu rupa ? Jangan bicara soal ianya telah lama diusahakan semenjak BN memerintah Pulau Pinang kerana yang punya kuasa dan mengaku berjiwa rakyat adalah DAP dan Pakatan Haprak ketika ini !
Lihat sahaja bagaimana sistem perparitan dicemari dengan najis dan bahan buangan daripada kandang-kadang babi terbabit ?
Bagaimana kandang babi boleh diusahakan didepan rumah dan berdekatan jalan ?
Malah yang lebih penting bagaimana ianya boleh diteruskan dalam keadaan jarak diantara sekolah dan penduduk kampung lain tidak sampai 1 atau 2 kilometer daripada tempat penternakan ?
MMI yakin selama ini tidak ada pemantauan langsung malah jika ada pun ianya dibuat secara sambil lewa !!
Setelah isu ini mendapat liputan media barulah pihak kerajaan negeri terhegeh-hegeh nak buat pemantauan ! Baca Selanjutnya 
Guan Eng kenapa diam ? Kata berjiwa rakyat ? Mana pi YB Melayu dalam Pakatan Haprak dah jadi babi Guan Eng ka ?

MMI

1 comment:

  1. "MMI rasa adalah lebih baik kalau babi-babi ni di angkut dengan lori-lori MPSP atau MPPP dan dibawa masuk ke bahagian pulau.Guan Eng pula cari satu kawasan di daerah Farlim , Paya Terubong untuk jadikan pusat penternakan babi.Kita tengok orang cina mau ka dak ?"


    Bagus cdangan MMI. Orang Farlim boleh dapat babi Fresh. Ternak babi dalam apartment boleh jimat kos.

    ReplyDelete

Labels