Followers

Monday 8 September 2014

Peniaga Bantah KADAR SEWA Naik 100% , Kawasan BUSUK & Penuh Sampah Mana Pi CAT ??


Mana perginya cerita kerajaan berjiwa rakyat ? Bukan ka selama ni mengaku gah seantario dunia !! Setiap nasib rakyat akan dibela kononnya nah natijahnya banyak benda naik !

Jangan lupa antara yang naik di Pulau Pinang adalah surcaj bil air , cukai katil bagi setiap tempahan bilik hotel di Pulau Pinang dan banyak lagilah.

Sekarang ni kadar sewa ruang niaga di medan selera dekat Seberang Jaya dinaikkan dan ini kawasan Dr Afif  ADUN PKR !!

Aiii kata berjiwa rakyat ??? 

Tengahari tadi selepas berniaga semua penyewa di medan selera jalan tenggiri membuat FLASH MOB membantah kenaikan harga sewa 100%. harga lama RM120 dinaikkan RM240 dan sekaligus membebankan peniaga di situ. 

Mana pergi YB Afif Dun Seberang Jaya...???? Pengerusi JKKKN yang turut berniaga di situ pun hilang tak nampak muka. Ini masalah rakyat, mana dia slogan DEMI RAKYAT ?

MPSP di bawah kerajaan negeri Pulau Pinang tetap bertegas mahu naikkan kadar sewa 100% setelah wakil peniaga membuat lawatan ke pejabat MPSP. 

Mengikut wakil peniaga , mereka amat kesal dengan kadar sewa baru ini. Medan selera ini menjadi tempat tumpuan dan mencari rezeki. Keadaan tempat ini memang kotor, kekadang kami malu bila orang ramai menegur. Sampah bekas kertas bungkus bertimbun di satu kawasan hingga berbau busuk. Meja kerusi semua dah hilang tercabut, terpaksa guna meja sendiri. Tak berbaloi lah nak naikkan harga sehingga RM240 sebulan. Itu lah sebahagian rungutan para peniaga. 

Para peniaga membuat bantahan ini kerana nak tunjuk kepada orang ramai dan MPSP serta kerajaan negeri pulau pinang mereka tidak akan membayar sewa baru yang berkuatkuasa 1hb September 2014.sumber 

Amcam gang ? Puak-puak Pakatan Haprak ni bela rakyat ka ???

MMI

3 comments:

  1. Tengok la gambar tu. Ada la muka apek 3 kerat. Yang lain? Tak payah tanya la sebab apa kerajaan negeri Pulau Pinang ignore je diorang ni. Salah warna kulit.

    ReplyDelete
  2. Inilah cara DAP menghalau melayu dari pulau pinang. kalau tak suka boleh boleh belah dari negeri Tokong.

    ReplyDelete
  3. kah!,,,kah!...kah!... seperti anjing dengan bayang-bayang, yang digongong terlepas yang diundi tikam diri.Padan muka!.

    ReplyDelete

Labels