Followers

Wednesday 29 October 2014

BANJIR Di Penang BUKAN SALAH Wei Aik ?!!


Sejak pagi tadi bermacam-macam cerita MMI baca dan semuanya menuduh Ng Wei Aik Adun Komtar ni sebagai punca berlakunya banjir di Pulau Pinang.

Ish mana boleh lagu tu ! Banjir ni bencana alam dan kita pun tak pasti bencana yang macam mana lagi yang akan muncul di Pulau Mutiara ni.Itu semua bukan kerja kita , ia adalah takdir Tuhan.

Kita sebagai manusia hanya mampu berusaha dan sekiranya masalah banjir seperti yang telah berlaku di Pulau Pinang ni kita kena usaha untuk selesaikanlah.MMI tau bila banjir akan ada pihak-pihak tertentu yang terkena tempiasnya sampaikan ada yang mengalami keroskaan harta benda.

Nak buat lagu mana dah benda nak jadi !!!

Ada yang kata bila rakyat kena musibah , pemimpin DAP senang lenang sebab rumah depa tak kena !

Laa memanglah sebab rumah depa semuanya dikawasan tanah tinggi dan kawasan yang sukar untuk berlaku banjir.Dah jadi rezeki depa dapat rumah dan duduk di kawasan sedemikian.Janganlah pula kita punya rasa dengki dengan apa yang depa dapat.

Dah ! Dah ! Jom kita ushar tengok teruk sangat ka banjir tu ...






Oooiihhhh terok juga banjir ni ... MMI tumpang simpati dengan mereka yang terpaksa menerima musibah ni.Apa pun jangan sesekali kita menuduh semuanya berpunca daripada Ng Wei Aik tau !!!!

Sebab sememangnya dia bukan punca kepada berlakunya BANJIR di Pulau Pinang !

Tapi kita WAJIB MAKI dia sebab JANJI yang pernah dia buat setu ketika dulu kononnya masalah banjir ni boleh diselesaikan dalam tempoh 9 bulan !!!!


Kepala hotak dia !! Bercakap sapa pun boleh musibat ooii , malah rakyat Pulau Pinang termasuk puak-puak cauvinis yang terkena musibah banjir ni pun WAJIB maki Ng Wei Aik dan juga kerajaan negeri Pulau Pinang sebab depa tak buat kerja untuk selesaikan masalah ni.

Ampa pikiaq tengok Guan Eng tak duduk di rumah Ketua Menteri sebab katanya banyak anai-anai dan berpindah duduk di rumah mewah.Bayangkan kalau bab depa siap pindah randah , bab rakyat ada dia jaga ????

Bercakap kemudian berjanji akhirnya apa jadi HAMPEH !!!!

MUSIBAT !!!

MMI

1 comment:

  1. Tu lah percaya ngan janji kapir, Sekarang undi dah makan tuan,

    ReplyDelete

Labels