Followers

Wednesday 29 October 2014

Telur DADAR Jadi Pilihan BALACI Anwar !!!


Punya banyak duit sampai telur yang sepatutnya dibuat makan pun dah jadi bahan untuk nyatakan protes terhadap anggota keselamatan.Balaci si nuar nampaknya semakin tertekan apabila laungan mereka kononnya atas dasar keadilan sekadar menyamai salakan anjing kurap di lorong-lorong gelap.

Bukankah si nuar kini sedang mendapat ruang keadilan seadilnya ? Malahan mahkamah masih lagi bersidang dengan 14 peguam mewakili si KETUM !

Apa lagi yang puak balaci ni nak ? Undang-undang Malaysia tak boleh dipercayai ?

Alo brader , ampa suruh KETUM pulangkan balik segala duit yang dia sapu hasil daripada keputusan mahkamah sebelum ni dalam semua kes yang KETUM menang di mahkamah ! Bukan ka undang-undang Malaysia tak boleh dipercayai ?

Cerita dia berlaku sedikit kekecohan sehingga menimbulkan suasana tegang melibatkan anggota keselamatan dengan puak-puak balaci yang berhimpun.Dalam suasana kelam kabut tu maka melayanglah 2 butir telur yang dibaling oleh puak balaci ni terhadap anggota keselamatan dan juga wartawan NST.


Inilah dia solidariti untuk Anwar , mereka BEBAS melakukan apa sahaja waima menggunakan undang-undang rimba sekalipun. 

Dikesempatan ini MMI nak kongsi dengan semua kenyataan daripada KJ berkaitan kes rayuan Anwar Ibrahim.

Seminggu dua ini saya rasa tumpuan orang ramai dan juga media antarabangsa akan diberi kepada kes rayuan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, di Mahkamah Persekutuan.

Saya tidak mahu mengulas tentang perkara spesifik dalam kes ini. Biar mahkamah buat kerja mereka.

Cuma saya nak jelaskan kepada rakan-rakan satu perkara sahaja. Yang dibicarakan pada minggu ini bukan negara kita, bukan kerajaan dan bukan sistem kehakiman kita. Yang dibicarakan adalah Anwar Ibrahim.

Mungkin apa yang saya tulis ini perkara yang obvious, tetapi kalau kita dengar propoaganda dari pihak Anwar, beliau cuba memberi gambaran bahawa perbicaraan ini adalah satu isu nasional dimana yang dihakimkan bukan beliau tetapi negara dan institusi kerajaan negara.

Mereka yang sanggup merempuh pagar UM semalam telah mendengar amanat terakhir dari Anwar yang menggunakan tema-tema yang sama - kes ini satu tindakan zalim untuk membunuh karier politik beliau, dll.

Bagi saya kes ini adalah kes tentang Anwar. Bukan kes yang melibatkan kerajaan. Kerajaan tidak memaksa Anwar buat apa yang beliau dituduh buat kepada Saiful. Anwar sendiri dituduh buat perkara itu, jadi kenapa nak dibicarakan kredibiliti kerajaan? Seorang individu dituduh buat satu kesalahan, satu negara kena tanggung isu ini daripada usaha untuk memburukkan imej negara di mata dunia sampai demonstrasi sana-sini yang cuba dianjurkan oleh penyokong-penyokong Anwar.

Cukup lah nak mengheret rakyat dalam kes peribadi. This is not about Malaysia. This is about Anwar. This is about an individual and what he allegedly did. No one forced him to do it. The government certainly did not force him to do it. So go for your appeal, but don't drag the country with you.

Dan untuk makluman rakan-rakan, mulai hari ini pelbagai tohmahan akan dibuat terhadap institusi kehakiman kita. Bagi Anwar, hanya keputusan yang memihak kepada beliau boleh membuktikan mahkamah kita bebas dan adil. Ini logik apa? Patut dia terima apa sahaja keputusan. Jangan cakap hanya satu keputusan sahaja yang boleh diterima.

Dah banyak kali Anwar bawa kes saman malu ke mahkamah, termasuk dua menentang saya. Bila timbul kes saman malu yakin pula beliau dengan institusi kehakiman kita. Banyak juga kes yang beliau menang. Yang itu beliau boleh terima sebagai bukti kebebasan institusi kehakiman. It goes both ways, Anwar. You cannot just accept the decisions that go your way. You cannot have double standards in how you accept decisions from our courts.

Ada pula yang cakap mahkamah kita tidak adil dalam kes yang dibicarakan hari ini. Saya tak tahu macam mana lagi mahkamah kita boleh memberi peluang yang secukup-cukupnya pada Anwar. Bagi yang tak ingat, kes ini mula dibicarakan pada 7 Ogos, 2008. Ya, 2008. Bukan kes yang dibawa secara ekspres tapi diberi masa bertahun-tahun. Kes yang ditangguhkan sebanyak 67 kali. 67 kali. Kebanyakkannya atas permintaan peguam Anwar.

Itu sahaja yang saya nak tulis tentang perkara ini. Apa sahaja keputusan mahkamah, saya harap sebagai rakyat Malaysia kita terima. Ini bukan masalah negara. Ini masalah seorang individu. Banyak lagi kerja kita untuk membangunkan negara. Whatever the verdict, we need to move on. Seperti mana dipetik daripada wall fb ketua Pemuda Umno itu.

Ini soal individu bro !! Betul-betul .. Kalau asyik si nuar ja sampai bila Azmin nak merasa jadi ketua pembangkang ye tak ?

MMI

2 comments:

  1. LEMBU LEMBU YANG DILAHIRKAN OLEH ANWAR IBRAHIM DI MALAYSIA....MASUK SOSEJ BENGKOK DIA DALAM MANA MANA JUBOR JANTAN KELUARLAH LEMBU LEMBU YANG DIA TERNAK SEKARANG....KESIAN...BAGI YANG ADA OTAK TAPI TAK BERAKAL

    ReplyDelete
  2. kalau ada ISA dah boleh kaut lembu2 petualang pencetus kacau bilau negara ni...tapi apa kan daya...PM & punahsihat nya punya pandai....sekarang terima la kesan nya...Malaysia dah tak aman lagi...ibarat menunggu bom jangka meletup....majority rakyat yg nak hidup aman yg merana...

    ReplyDelete

Labels