Followers

Saturday 4 October 2014

BANJIR KILAT Di Penang SAPA KATA Guan Eng Tak Turun ??


Semalam Pulau Pinang di landa banjir kilat yang teruk serta menjejaskan beberapa kawasan utama di negeri itu.Sejak itu juga banyak pihak mula mempertikaikan tentang tindakan kerajaan negeri serta pemimpin DAP yang paling mesra rakyat ni (konannya) bahawa beliau serta konco-konconya tak turun padang !

Hmm sapa tu yang gatai mulut sangat kata Guan Eng tak turun padang ni ?? Gambar atas tu membuktikan segala-galanya.Sebagai Ketua Menteri sudah semestinya beliau akan hadir bertemu rakyat yang terjejas.Itu sudah menjadi sebahagian daripada polisi kerajaan DAP Pulau Pinang melalui lalakan mereka dengan sistem CAT.

Nah sekarang ampa semua nak jawab apa ????

Kihkih kawan-kawan semua jangan marah sangat na .. biasa benda-benda macam ni kalau dipolitik sangat akan jadi macam-macam.Maklumlah bencana alam kita bukan boleh tau ye tak ??

Tapi mau rileks beb .. Gambar kat atas tu berlaku pada tahun 2008 yang lalu !!! Tahun di mana beliau sedang menagih simpati rakyat Pulau Pinang untuk mengundi DAP dan nak tunjukkan kepada rakyat bahawa DAP mendahulukan rakyat !!


Nampak tak ??? 2008 dia turun siap redah banjir lagi ... 2013 tinjau naik kereta ja ... 2014 ?? HAMPEH kelibat pun tak nampak !!!!

Berikut adalah gambaran dan keadaan banjir kilat yang melanda Pulau Pinang semalam ...




Paling MENARIK sekali lagi bukan sahaja penduduk di Pulau Pinang tetapi juga seluruh rakyat Malaysia dapat melihat betapa bangsatnya puak-puak ni , bercakap berdegar-degar malah punya berlagak tak payah cakaplah , si Guan Eng ni pernah mengaku akan menyelesaikan masalah banjir ni dalam tempoh 9 bulan sahaja dan akan menyelesaikan masalah banjir di Pahang sekiranya Pakatan Haprak memerintah !!


Alo brader dah 6 tahun pegang Pulau Pinang , tak selesai pun masalah banjir ??? Apa cer ??? Nak salahkan UMNO juga ker ???

Untuk rekod pemuda UMNO negeri Pulau Pinang adalah yang terawal turun padang membantu mangsa banjir di ketuai oleh Naib Ketua Pergerakan Pemuda bersama dengan Ketua-Ketua Pemuda Bahagian yang lain.



SYABAS MMI ucapkan kepada pemuda UMNO Pulau Pinang , pada ketika pemimpin DAP sedang nyenyak tidur melayan kedinginan hujan , bantuan dihulurkan kepada mangsa banjir oleh mereka yang DAP gelar sebagai pembangkang di Pulau Pinang.

Mana Guan Eng ? Mana DAP ? 

MMI

2 comments:

  1. Patutnya UMNO jangan datang tolong dulu...kita biarkan rakyat yang menyokong DAP dulu tu menjadi ANJING, biar mereka MENYALAK dulu baru kita tolong...Spesis ini patutnya dilayan macam tu saja....BIAR SEDAR DIRI SIKIT..

    ReplyDelete
  2. LGE tu Bodoh sombong yang tahu bohong dan putar-belit, sama bangsa maa apa pun ok la. Melayu tak sedar diri lagi ka dok sokong dia serta parti nya.

    ReplyDelete

Labels