Followers

Friday 31 October 2014

Cerita Guan Eng LETIH Sampai TETIDOR Kat PARLIMEN !!


Petang tadi sewaktu singgah beli pisang goreng terdengar beberapa orang dok bersembang yang MMI agak puak pembangkang , antara perbualan mereka adalah "Ish Ish kesian dia sampai tetidoq ! Letih la tu bukan senang buat kerja untuk rakyat macam kita ni" ... Tu dia MMI pun risik-risiklah apa ceritanya.

Ohh isu pasai gambar Guan Eng tidoq di Parlimen !! Hmm ok ...

Bila sampai rumah macam biasa MMI akan chek-chek apa yang patut , dalam dok tinjau-tinjau tu terjumpa satu cerita menarik ni .. Huh mungkin ini la cerita dan jawapan kenapa Guan Eng tidoq di Parlimen .. Lebih menarik siap kena balun lagi ...

Eh pergi mampos la kau kalau ko tak reti susun jadual kerja kau supaya saling tak bercanggah dengan jadual kerja ko kat Penang tue. Ko kan CM. Ada akal guna la. Kalau rasa tak mampu nak maintain dengan dua jawatan maka ko pegang aje satu jawatan. Jangan tamak haloba. Nak jadi MP. Nak jadi adun. Nak jadi CM. Makan gaji banyak2. Tapi kaki ponteng persidangan dan makan gaji buta.

Bila kau rasa kudrat kau terhad untuk perform dan bantu rakyat, maka pecahkan jawatan kau. Kau amek jadi adun sudah. Supaya boleh perform as CM. Untuk MP. Kau lantik calon lain supaya dia boleh berkhidmat kat kawasan dia untuk bantu penduduk yang mengundi dia.

Sebagai CM, bila kau berani pegang jawatan banyak2 maka kau kena la cerdik untuk susun jadual kerja kau agar tidak ponteng persidangan parlimen. Selagi kau bukan MAMPOS. Atau SAKIT. Atau ada hal kecemasan. Kau kena hadir persidangan parlimen. 

Ini tidak. Kau sanggup hadir majlis peringatan Rusia apa jadahnya tue berbanding sempurnakan tugas kau sebagai MP.



Ini semua makan gaji buta. MP2 neh takde report card. Takde punch card. Nak ponteng depa ponteng bukan kena potong gaji atau elaun pun. Jika gagal berkhidmat dengan cekap pun mereka masih boleh jadi calon2 dalam pilihanraya juga. Sebab kedudukan mereka ditentukan oleh parti. Kalau kita yang tentukan siapa yang layak jadi calon dengan report card, melompat mangkok2 ayon politik neh. Mao gelabah nak mampos.

Hadir majlis peringatan Rusia tue dan apa? Ya, apa pada rakyat? Manfaat, kebajikan, keperluan dan kepentingannya?

Takde apa2 pun. 

Baca Selanjutnya kat SINI 

Hmm yang tulis tu blogger Pakatan Haprak tu beb ... Hahahaha memang Guan Eng ni MANGKAQ dan lagi MANGKAQ adalah MELAYU yang dok jilat dia !!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels