Followers

Monday 6 October 2014

KECOH Demo Punya Pasal Kena RABA !!

Gambar Hiasan
Hong Kong: Sebahagian wanita penunjuk perasaan prodemokrasi dilaporkan menjadi sasaran penyerang seksual dalam keganasan yang tercetus di dua daerah beli-belah paling sibuk di Hong Kong semalam.

Perkara itu diakui penunjuk perasaan dan kumpulan hak asasi manusia antarabangsa, Amnesty International (AI) yang turut menuduh polis “gagal menjalankan tugas” bagi melindungi demonstrasi daripada keganasan.

AI berkata, selain kanak-kanak, serangan ganas dan seksual juga dilakukan terhadap kanak-kanak perempuan.

“Kejadian begitu dilaporkan di hab komersial Mong Kok dan Causeway Bay,” katanya.

Menurut sumber keganasan bermula selepas polis gagal mengawal kumpulan antipenunjuk perasaan yang menyasarkan kumpulan prodemokrasi mulai petang kelmarin.

Ketika itu aktivis prodemokrasi berhimpun di sekitar jalanan Hong Kong sambil berikrar terus kekal di situ sehingga tuntutan mereka untuk mendapatkan reformasi pilihan raya diterima kerajaan.

Gerakan yang menggunakan pendekatan “Occupy” itu bagaimanapun tidak disenangi segelintir pihak yang bertindak balas secara ganas terhadap demonstran.

Seorang gadis yang ditemui wartawan di Causeway Bay memberitahu, tiga rakannya diserang sekumpulan lelaki antipenunjuk perasaan.

Semua mangsa dilihat menangis ketika dibawa naik ke dalam van polis.

Seorang pegawai polis berkata pihaknya akan menjalankan siasatan lanjut berdasarkan aduan mangsa yang mendakwa mereka mengalami serangan seksual.

Menurut AI, seorang wanita turut diserang dalam keganasan yang tercetus di Mong Kok.

“Seorang lelaki meramas buah dadanya ketika mangsa berdiri bersama demonstran lain kira-kira jam 4 petang (waktu tempatan). Dia turut menyaksikan lelaki yang sama meraba kemaluan dua lagi wanita lain” katanya. - AFP

Itu di negara luar beb .. kalau berlaku di Malaysia ni mesti bestkan ?? Kita boleh dengar Nurul Izzah kena raba , Jijah Omega kena raba , Mak Lampir PKR kena raba , Azmin kena raba .. Ops sapa raba Azmin ?? Kihkih si nuar katanya...Hahahaha

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels