Followers

Friday 3 October 2014

Kerajaan Sentiasa PRIHATIN Dengan Jemaah Malaysia @NajibRazak @azeezputera @tabung_haji


Kerajaan Malaysia sentiasa prihatin dengan para jemaah haji dari Malaysia dan hari ini kesemua jemaah kita sudah berada di bumi Arafah bagi menantikan hari WUKUF.

Kesemua jemaah kita begitu bersemangat dan hari ini mereka turut dikunjungi oleh Dato Seri Jamil Khir Baharom, Dato Seri Azeez Rahim dan kepimpinan tertinggi Tabung Haji bertanya khabar selain daripada beramah mesra.

Di kesempatan itu juga dalam khutbah oleh Dato Seri Jamil Khir Baharom beliau menceritakan tentang 'haji akhbar' dan haji Rasulullah s.a.w termasuk khutbah terakhir Baginda.

Beliau juga mengalu-alukan agar rakyat Malaysia mendoakan keseluruhan jemaah agar diterima amal ibadat, diselamatkan perjalanan pergi dan pulang dan diberkati Allah. 





Untuk rekod pihak Lembaga Tabung Haji akan melaksanakan badal haji pada musim haji 1435H/2014M untuk 25 orang warga Malaysia yang terkorban dalam beberapa insiden yang melanda negara baru-baru ini dan juga kepada para jemaah haji yang meninggal dunia sebelum wukuf. 

Sama-samalah kita mendoakan agar kesemua para jemaah kita diberikan kesihatan dan kekuatan yang baik serta dapat menunaikan ibadah haji dengan sempurna.Semoga mereka mendapat haji yang mabrur.AMIN.

kredit Kata Pak Tua 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels