Followers

Thursday 16 October 2014

Mak Lampir Tiba-Tiba SETUJU Dengan BR1M !!


Entah lampir apa yang merasuk si Ketua Wanita PKR ni sebab secara tiba-tiba dia bersetuju dengan BR1M yang selama ni menjadi isu kepada PKR dan pembangkang untuk menghentam kerajaan.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) mencadangkan agar pemberian wang tunai melalui Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) diteruskan dan ditambah secara khusus untuk golongan wanita.

Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamarudin dipetik portal The Malaysian Insider berkata, melalui pemberian BR1M kepada wanita, mereka juga akan menikmati kuasa beli.

"Wanita turut menyumbang kepada pembangunan negara, mereka perlu mempunyai kuasa beli.

"Jadi saya cadangkan supaya BR1M itu diteruskan dan ditambah kepada golongan wanita," katanya ketika Perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2015 di Dewan Rakyat, semalam.

Tu dia senang ja puak-puak ni nak jadi hero kan ?

Sebelum ni bukan main kritik lagi , maklumlah dah ramai rakyat yang dapat termasuk dari kalangan puak pembangkang sendiri.Mungkin bimbang agaknya setelah puas berfikir maka cari jalan mudah.

Macam mana nak buat ? Berucap ja di Dewan Rakyat dan minta supaya kerajaan meneruskan pemberian BR1M dan membuat penambahan untuk golongan wanita.Kononnya dialah hero yang memperjuangkan para wanita !!!

Musibat punya manusia !! Main cedok ja air tu terus nak minum ....

Kata hebat sangat ? Dah tak ada idea lain ker beb ??

MMI

1 comment:

  1. Sama ja sama ada suami ka isteri yg dpt BRIM. Saya juga sebagai suami memberi kesemua wang BRIM yg diterima saya kpd isteri utk urusan rumahtangga. Tak ada masaalah pun!

    ReplyDelete

Labels