Followers

Tuesday 7 October 2014

Pemimpin DAP MENGAKU Tak MAMPU Uruskan Pulau Pinang !!


Kalau bercakap siapa pun boleh bro , tapi bila tiba bab nak melaksanakan segala-galanya akan terburai kalau pihak yang mengaku hebat tak punya keupayaan.Samalah dengan apa yang berlaku di Pulau Pinang.

Hebat sangat ka rejim DAP ni ??

Sejak 2008 yang lalu kalau setakat nak gula-gulakan rakyat memang ada , kemudian segala janji yang ditabur ke serata pelusuk kampung sampai ke hari ni tak dapat nak tunai-tunai lagi ! Kalau bising tentang cukai dan GST tu banyak tapi puak DAP di Pulau Pinang sendiri kenakan pelbagai cukai lain termasuk cukai katil pun ada.

Jangan lupa bangunan parking di Bukit Bendera yang tak sebesar mana pun masih terbengkalai dan tak boleh digunakan.Duit rakyat tu bro !!!!

Rumah mampu milik untuk rakyat ?? Jangan haraplah , bila di tanya di mana ? Langsung tak jawab mungkin di kandang babi dekat Kampung Selamat agaknya.

Paling rejim ni suka buat merobohkan segala gerai milik orang Melayu dan membiarkan puak-puak sebangsa dia berniaga sampai ke tengah jalan pun tak apa !! 

KINI setelah banjir kilat melanda Pulau Pinang , banyak pihak mempertikaikan mana dia rejim DAP yang mengaku hebat sangat tu !! Mana pi wakil rakyat samseng kaki angkat tong gas dan kawan-kawan dia yang selalu sangat jaja dekat orang bahawa cina DAPigs lagi baguih dari orang lain ?

Tak ada bro !! Malah Guan Eng sendiri pun dikhabarkan ke Hong Kong buat korban katanya.

AKHIRNYA DAP MENGAKU !!

Kerajaan negeri mengakui gagal menyelesaikan masalah banjir yang berulang di negeri itu walaupun telah melaksanakan beberapa projek tebatan.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu Lintas dan Tebatan Banjir negeri, Chow Kon Yeow berkata, kegagalan itu disebabkan pelbagai faktor seperti reka bentuk projek dan sistem perparitan yang dibina tidak sesuai selain faktor hujan lebat luar biasa.

“Kita juga berhadapan dengan kekangan kewangan kerana untuk melaksanakan projek ini menelan belanja tinggi seperti di daerah Barat Daya yang memerlukan RM600 juta bagi melengkapkan projek tebatan banjir dan sistem perparitan, katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau mengulas kejadian banjir di Jalan Sungai Pinang dan Jalan P. Ramlee Jumaat lalu yang menjejaskan ribuan penduduk serta merosakkan ratusan kenderaan dengan disiftkn disifatkan antara yang terburuk dalam tempoh beberapa tahun kebelakangan ini.

Ditanya mengenai projek tebatan banjir berhampiran Sungai Jelutong yang siap 1 Mei lalu tetapi gagal berfungsi, Kon Yeow berkata, projek berkenaan adalah berskala kecil dan tidak mampu menampung kapasiti air ketika hujan lebat selain mungkin mempunyai ‘kelemahan’ dalam reka bentuknya.

Pada masa sama beliau berkata, tugas untuk menangani isu banjir di negeri itu sangat mencabar dan kadang-kala beliau berasakan tidak mampu untuk menguruskannya.

“Selepas Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13, Ketua Menteri memberi kepercayaan kepada saya untuk memegang portfolio ini. Saya berasakan ini satu tugas yang sangat berat ditambah masalah kesesakan trafik yang berpanjangan turut menjadikan tugas ini lebih mencabar,” katanya.

Ditanya adakah pihaknya akan memohon peruntukan daripada Kerajaan Persekutuan untuk melaksanakan projek tebatan banjir, Kon Yeow yang juga Pengerusi DAP negeri mengakui kerajaan negeri berdepan masalah kewangan dan Kerajaan Pusat tidak berdiam diri apabila turut menghulurkan bantuan.

“Bagi projek berskala besar seperti di Sungai Pinang, Sungai Kerian dan Sungai Muda, Kerajaan Pusat telah membelanjakan lebih RM100 juta, tetapi untuk projek kecil kerajaan negeri yang melaksanakannya.

“Kerajaan negeri juga memberi peruntukan, tetapi disebabkan kos yang terlalu tinggi, hanya RM30 juta setahun dapat kita salurkan kepada Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS), tetapi bukan semuanya dibelanjakan untuk tebatan banjir kerana \turut merangkumi kos pentadbiran,” katanya.

Ditanya mengenai masalah banjir lumpur berulang di Paya Terubong dan kaedah penyelesaian oleh kerajaan negeri, Kon Yeow berkata, soalan itu perlu dikemukakan kepada wakil rakyat kawasan berkenaan.

“Kamu tanya ADUN (Ahli Dewan Undangan Negeri) kawasan berkenaan kerana saya ada banyak kerja hendak lakukan, Masalah banjir dan trafik di seluruh negeri juga di bawah tanggungjawab saya,” katanya.

Ternyata ini adalah satu lagi kegagalan besar Lim Guan Eng yang dengan bongkak sekali mengatakan sekiranya mereka perintah Pulau Pinang masalah banjir dapat diatasi dengan mudah sekali.

Lim Guan Eng juga dengan bongkaknya mengatakan “We promise. If we win in Pahang and if we win in Putrajaya, give us one term and the floods in Pahang will be resolved,” di dalam konvensyen DAP di Shah Alam. Di Pulau Pinang tidak dapat diselesaikan mahu berjanji di negeri lain pula.Sedangkan, di Pulau Pinang Guan Eng tidak perlu menunggu untuk mendapat kuasa untuk berbuat sesuatu kerana beliau telah pun berkuasa.

Senang cita DAP GAGAL beb !!  HAPRAK !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels