Followers

Tuesday 7 October 2014

ANWAR KELAM KABUT Masa Makin Suntuk !!


Anwar sememangnya sudah diBUKTIkan sebagai PELIWAT !! Cuma yang menghalang TITLE itu daripada melekat dengan dirinya adalah disebabkan kerajaan Malaysia menjadikan sistem perundangan negara sebagai yang terpenting dalam setiap perbicaraan dan keputusan.

Kerajaan sudah menunjukkan komitmennya dengan membenarkan proses rayuan Anwar berjalan mengikut lunas undang-undang sedia ada.Tidak ada sebarang halangan mahupun campur tangan pihak ketiga.

Sebagai kerajaan boleh sahaja kita menghumbankan Anwar ke penjara tetapi itu bukan cara kita !

Hakikatnya undang-undang digunakan oleh Mohd Saiful Bukhari untuk mencari keadilan bagi dirinya akibat diliwat oleh Anwar Ibrahim.

So apa lagi yang Anwar mahukan ?? Mengelak dari ke Sungai Buloh ??

TIDAK seperti masa-masa lalu, ada beberapa pemimpin Australia menyokong Anwar dalam kes sodomi II beliau, malah pemimpin-pemimpin itu mengertik kerajaan Malaysia. Namun selepas para pemimpin negara itu mendapat gambaran yang sebenar, kini tiada siapapun pemimpin negara kangaro itu menyokong Defacto Leader PKR lagi.

Laporan The Sidney Morning Herald pada 3 Oktober lalu di SINI memetik bagaimana Anwar kecewa kerana negara kerajaan Tony Abbot berdiam diri berkaitan sodomi II beliau yang bakal dibicarakan di Mahkamah Persekutuan pada 28-29 Oktober.

Pada 7 Mac lalu, Mahkamah Rayuan telah mendapati bahawa Anwar bersalah melakukan seks luar tabii, iaitu liwat, terhadap bekas pembantu lelaki beliau di sebuah kondominum di Bukit Damansara pada pertengahan tahun 2008.

Menjelang hari perbicaraan itu, nampaknya Anwar kelam kabut, kerana tiada lagi sokongan daripada pemimpin luar negara, tidak sama keadaannya semasa kes itu sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi.

Anwar kini keseorangan, dan kelihatannya beliau sedang mengelabah kerana beliau yakin akan kembali menghuni Sungai Buloh.

Anwar sebelum ini melalui Rafizi Ramli, MP Pandan, mengilhamkan Langkah Kajang, untuk membolehkan MP Permatang Pauh itu menjadi MB Selangor; kerana menurut perkiraan mereka, apabila Anwar dilantik sebagai MB, maka ianya menjadi tekanan kepada badan kehakiman untuk mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan. Namun, tindakan itu tidak menjadi, malah menjadi pemakin kepada haru biru dalam parti-parti dalam Pakatan Rakyat.

Kini Anwar telah bundak, sehingga terpaksa berjumpa berbagai pemimpin luar untuk mendapat sokongan, dan beliau mendesak agar pemimpin luar negara memberi tekanan kepada Malaysia; namun semua itu tidak berjaya. Anwar seperti biasa hanya mendapat sokongan Senator Nick Xenophon, penyokong LGBT.sumber 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels