Followers

Monday 13 October 2014

Siapa ALIEN Yang Di Jemput Ke Speaker Corner ?!!


Berlaku kekecohan di Speaker Corner semalam apabila sekumpulan 20 individu daripada Gerakan Hapus Akta Hasutan (GHAH) berucap menyokong gerakan pemansuhan Akta Hasutan dan mengkritik kerajaan.

Akibat daripada ucapan tersebut , suasana di Padang Kota mula tegang apatah lagi kumpulan GHAH itu turut disertai oleh warga asing.

Ucapan kumpulan terbabit benar-benar kurang ajar dan mendatangkan kemarahan ahli kumpulan gabungan NGO Islam dan orang awam yang turut berada di lokasi sama.

"Apa kena mengena warga asing itu dengan Akta Hasutan di negara ini?. Mereka biadab kerana tidak menghormati kedaulatan negara. Saya sokong tindakan kumpulan itu kerana warga asing tidak sepatutnya mencampuri urusan dalaman negara ini ," katanya.

Fuh menang panas , kalau nak guna speaker corner sekalipun gunalah ! Nak melalak macam mana sekalipun melalaklah tapi jangan sampai kurang ajar dan angkat orang luaq yang tak tau apa-apa tu mai dok maki hamun orang Malaysia.

Siapa bawa ALIEN tu mai ? Pihak berkuasa seharusnya menyiasat siapakah 2 warga asing tersebut ? Boleh jadi macam-macam ni , ada yang bagitau MMI depa tu adalah sebahagian daripada agen-agen luar yang selama ni dok bagi sokongan kepada puak pembangkang di Malaysia.

Sejauh mana kebenaran maklumat tu MMI sendiri tak pasti , jadi pihak berkuasa kena siasat !! Jangan ambil mudah , kalau 2 ekoq tu masuk Malaysia untuk melancong rasanya lebih baik halau keluaq ja !!! Ada agenda lain tu !!!!!

Lagi baguih halau sekali puak yang menjemput tu buat semak Malaysia ja !!!!

Syabas MMI ucapkan kepada mereka yang telah bertindak cepat dengan menghalau musibat-musibat tu dari kawasan terbabit.

No comments:

Post a Comment

Labels