Followers

Monday 16 February 2015

Apek Ni Bagi Hadiah Tahun Baru Cina Pada DAP !!

Selang beberapa hari sahaja lagi sebelum sambutan tahun baru cina mengambil tempat dan pastinya waktu itu akan bercutilah seluruh warga Malaysia tanpa mengira kaum.

Pihak Polis sudah pun mengeluarkan amaran kepada semua pemandu agar berhati-hati ketika memandu memandangkan lebuhraya dan jalanraya akan sesak sepanjang minggu ini bermula esok.

Dan kepada mereka yang punya kenalan dikalangan kaum cina sudah pasti lontara ucapan Happy New Year akan disampaikan tanda persahabatan dan begitu juga kepada kaum cina , mereka turut menyediakan buah limau untuk diberikan kepada kenalan masing-masing termasuk pelanggan di premis perniagaan masing-masing.

Cantik sebenarnya budaya di Malaysia , setiap kali perayaan kita sentiasa melihat ada hubungan dan keakraban wujud di mana-mana.

Soalnya kenapa dalam hal-hal tertentu kita seolah-olah bermusuh ?

Tuduhan rasis dan sebagainya sering kali menghantui kita malah dalam keadaan tertentu tindakan-tindakan itu benar-benar menyentuh sensitiviti kaum lain.

Well semuanya kerana politik !!! Dan kerana politik inilah juga suasana di Pulau Pinang khususnya tidak pernah tenteram.Sentiasa ada sahaja perang politik melibatkan DAP yang bersama Pakatan Haprak dan juga UMNO bersama Barisan Nasional.

Gambar atas merupakan seorang lelaki cina dan menurut sumber beliau adalah seorang peniaga di Bukit Mertajam yang melahirkan rasa tidak puas hatinya terhadap pentadbiran kerajaan DAP di Pulau Pinang setelah gerainya dirobohkan.


Perkataan yang tertulis di bajunya itu bermaksud "NA" to MP & DUN Bukit Mertajam"

"Roket menipu cina , memaksa cina mati.Politician ROKET lupa akan rakyat cina,kalau tak ada cina support, ROKET ada hari ini ke? LGE boleh jadi CM PP ke??

ROKET nak langit , rakyat mati !!

MARAH sungguh si apek ni !! Untuk makluman si apek , lu mau rilek bro ... Orang Melayu dah kena lama dah .... Lagi pun apa nak hairan memang DAP tak pernah fikir tentang rakyatnya !!!

Kalau ada keuntungan untuk DAP maka pasti akan ada sahaja usaha-usaha untuk membantu tetapi kalau tak ada pegi mampos lah !!!

Oh ya lagi satu ... Apek lu apa barang mau bising ? Lu sendiri yang undi dan pilih DAP maaa !!!!

Enjoy your Chinese New Year !!

MMI

4 comments:

  1. Aku pling suka ayat last bro , lu sendiri yg undi dan pilih DAP

    ReplyDelete
  2. APEK NIE BERLAKON JE ....ATAS PENGARAH FILEM PENDEK "KM" PENANG..
    JANGAN HARAP NAK CAYA DENGAN KAUM NIE BANAYA MENIPU DARI YANG BENAR.......

    TIME PILEHANRAYA SATU KAMPUNG UNDI ROKET .......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, wayang je, puak ni memang bnyk menipu. Dlm perniagaan motto puak penipu ni "X TIPU X UNTONG"

      Delete
  3. kalo yer gerai kena roboh pun ... apek ni bukan sengkek punya orang
    duitnya saja 7 keturunan makan tak abis .. belum lagi harta benda
    tunjukkan peniaga CINA Pulau Pinang yang miskin ... ada ???

    ReplyDelete

Labels