Followers

Wednesday 18 February 2015

Sampai Bila Nak Berkelana ??


Ada yang tanya MMI sampai bila nak menulis blog ? Lalu MMI tanya balik kenapa tanya soalan macam tu ? Maka di jawabnya oleh si polan tu , Anwar dah masuk dalam jadi sebahagian daripada kerja-kerja untuk menjawab segala tohmahan pembangkang dan menyampaikan maklumat yang benar boleh dikatakan telah tercapai.

Oh yang tu rupanya !! Macam nilah MMI menulis blog bukan disebabkan manusia bernama Anwar Ibrahim ! Menulis kerana minat terhadap politik dan dalam masa yang sama berasa terpanggil untuk sama-sama pertahankan parti UMNO dan kerajaan Barisan Nasional.

Malah perjuangan dan amanah orang Melayu sebelum MMI juga menjadi sebahagian daripada alasan kenapa penulisan di blog MMI perlu diteruskan.

Ya PASTI Anwar sudah dihumban ke penjara atas kesalahannya sendiri , namun kita perlu ingat senario politik dan suasana politik dalam negara akan terus mengalunkan rentaknya.Dari pemerhatian MMI rentak itu pastinya akan terus beralun kerana cabaran yang semakin hebat.

Tidaklah bermaksud bahawa Pakatan Haprak makin hebat tetapi kita jangan sesekali lalai dengan apa jua yang sedang berlaku.

Untuk makluman , secara jujurnya Pakatan Haprak bukan di gerakkan oleh PKR !!

Teorinya mungkin dilihat begitu tetapi secara halusnya Pakatan Haprak hari ini berada di bawah pengaruh dan ideologi DAPigs , parti yang semakin hari semakin mencabar kedudukan orang-orang Melayu dan Islam secara seluruhnya.

PAS pula bukan pembuat dasar , mereka telah dipergunakan selama ini untuk menjadi penggerak dalam mana-mana kempen mahupun gerakan terancang yang diilhamkan oleh suku-sakat Pakatan Haprak daripada DAP dan PKR.

Dan kerana itulah hari ini kita melihat PAS goyah , parti sendiri dilihat terumbang ambing kerana perbezaan ideologi yang sedang diadunkan oleh sebahagian besar pimpinan Erdogan yang melihat ideologi dan gerak kerja politik DAP dan PKR sebagai sebahagian daripada dasar yang harus diterima pakai oleh PAS.

Lihat sahaja apa yang sedang berlaku terhadap segelintir orang Melayu yang terlalu taksub dalam Pakatan Haprak ?

We Are Fucking Anal !

Wehhh sudah sampai ke tahap itu !!

Malah ada yang lebih teruk dari itu  , ada segelintir lagi yang mengaku Melayu sanggup menerima seorang pemimpin walaupun secara terang-terangan beliau adalah GAY atau HOMOSEKSUAL !!

So dalam istilah ini MMI permudahkan dengan menyebut bahawa mereka sanggup menerima Anwar sebagai PELIWAT kerana kepimpinannya di anggap sebagai pemberontakan terhadap kerajaan sedia ada. 

KONSPIRASI ! Mana ada ? Konspirasi apa kalau mereka sendiri mengaku sanggup menerima si polan itu walaupun beliau adalah lelaki songsang !!!

Percayalah akibat daripada hasutan , ideologi berat sebelah maka sudah lahir dikalangan bangsa kita sendiri yang lebih terarah kepada PEMBERONTAKAN !

Mereka lebih suka memberontak ! Dan MMI percaya suku-suku ini akan terus memberontak sekiranya Pakatan Haprak menjadi kerajaan pusat sekalipun.

Tak percaya ? Lihat betul-betul kewujudan puak berhaluan kiri .... Bagaimana mereka boleh pula menerima ideologi KOMUNIS ? Semua itu berlaku kerana ada sokongan daripada pihak yang punya kepentingan politik.

Secara tidak langsung benih-benih ini tumbuh !!!

Hari ini keadaan jauh lebih genting kerana sudah lahir pula mereka yang bukan sahaja dilihat terpesong tetapi memberikan ancaman sampai ke tahap mahu membunuh !!


Semua ini adalah rencam yang wajar kita tamatkan , menjadi tugas MMI untuk terus menulis dan terus mempertahankan apa yang selama ini kami pertahankan.

Harap MMI dapat jelaskan soalan tu yer !!!

Pinjam tag line ZERO jap .. "Pantang Mundur Kecuali Operasi" Kihkih

MMI

2 comments:

  1. Teruskan MMI Kami sokong. Tahniah Kami ucapkan atas niat yg murni.Pengkianat pengkianat yang telah dibeli mesti dihapuskan





    dihapuskan

    ReplyDelete
  2. Keep it up MMI sunyi dunia politik kalau korang x ade

    ReplyDelete

Labels