Followers

Thursday 18 June 2015

Guan Eng BERBOHONG , Wakil PAS BACUL !!


Sudah menjadi adat agaknya penipuan dan pembohongan itu menjadi amalan puak-puak DAP walaupun terang-terangan apa yang diungkapkan itu jauh menyimpang daripada apa yang dijanjikan sebelum itu.

Guan Eng hari ini mengaku pula bahawa kerajaan DAP di Pulau Pinang adalah sebuah kerajaan yang dibentuk oleh satu perikatan yang diterajui oleh DAP.

PERIKATAN ? Perikatan apa yang ada selain dari Pakatan Haram Rakyat ?

Jika sebelum ini Guan Eng dan DAP begitu lantang memutuskan hubungan dengan PAS kemudiannya membuat keputusan bahawa Pakatan Rakyat sudah tidak lagi wujud , kini Guan Eng boleh pula mengaku kerajaan negeri Pulau Pinang berada di bawah satu perikatan !

Agak-agak bro .. Dalam satu kenyataan yang dibuat oleh Rafizi Ramli beliau telah menyebut dengan jelas bahawa kedudukan kerajaan negeri Pulau Pinang adalah berdasarkan kepada kerajaan campuran antara 3 parti dan bukannya kerana sebarang perikatan yang terbentuk melalui Pakatan Rakyat.

Admitting that both the Selangor and Penang state governments cannot be set up by one party alone, Rafizi explained that PKR had considered the issue of the two state governments  before releasing yesterday’s statement on the party’s position post-PR.

“In Penang, DAP has 19 seats – short of one to form a government. Because of that, we had to ensure that there was support for the Penang Chief Minister. We were informed that the Chief Minister will continue to receive that support because PKR still holds ten seats. So, with the support of PKR, there exists a mixed government (kerajaan campuran) and that is not a problem,” said the Pandan MP. Click Here 

Tak cukup dengan semua tu , mengaku pula kononnya kerajaan Pulau Pinang mendapat 68% mandat rakyat untuk menubuhkan kerajaan tetapi dia lupa 68% tu adalah sokongan kepada Pakatan Haprak bukan DAP sorang apek ooi !! 

So apa yang Guan Eng ni dok pembohong lagi ?

Ya Bos , apa dia ??

Salleh Man satu-satunya wakil PAS yang kini masih kekal bersama kerajaan DAP tanpa meletakkan sebarang jawatan.Dan Salleh Man barangkali masih mampu untuk terus melakarkan senyum sumbingnya apabila Guan Eng dilihat mempertahankan kedudukan Salleh Man selaku wakil tunggal PAS.

Tapi agak pelik bukankah Guan Eng dah halau semua wakil PAS termasuklah meletakkan jawatan masing-masing ? Kenapa dalam situasi Salleh Man boleh pula berbeza ? Banyak sangat alasan ni ???

Salleh Man WAJIB meletakkan jawatan kerana menjadi tanggungjawab beliau untuk memastikan MARUAH PAS tidak terus diaibkan ! Tetapi YB Permatang Pasir ni memilih untuk menjadi BACUL dan sanggup dijadikan boneka oleh Rejim DAP.

Memang dah boleh agak dan begitulah PAS selama ini di Pulau Pinang , yang diatas dijamu makan baja , yang dibawah terkinja-kinja melawan ! HAPRAK !

Baca kupasan blogger Dr MiM di SINI 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels