Followers

Monday 30 May 2016

Kekuatan Seluruh Jentera BN Jadi Penanda Aras Di #PRKKualaKangsar


Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar bakal diadakan serentak dengan Sungai Besar dalam sedikit masa sahaja lagi.Apa yang pasti semua parti-parti politik yang bertanding mempunyai agenda tersendiri dalam merangka strategi untuk memenangi hati para pengundi.

Dalam kedua-dua PRK kali ini , MMI lebih teruja dengan perkembangan di Kuala Kangsar memandangkan dikerusi inilah sesuatu yang jarang-jarang sekali berlaku sedang berlaku.Jika dalam PRK sebelum-sebelum ini kita disajikan dengan peranan calon , Kuala Kangsar jauh berbeza sama sekali.

Malah jika diperhatikan ia seperti mengulangi sejarah yang pernah tercatat dalam negara kita suatu masa dahulu apabila Manoharan calon DAP yang telah memenangi kerusi DUN Kota Alam Shah diwaktu beliau sedang ditahan dibawah akta ISA di Kamunting.

Itu pada 2008 , jauh lebih awal dari itu pada 1978 apabila 2 calon DAP menang di Parlimen Baru Gajah dan Parlimen Sungai Besi serta turut mengangkat sumpah di pusat tahanan tersebut.

Bukan berniat untuk "highlight" calon-calon DAP tersebut tetapi MMI melihat betapa tanpa kehadiran calon yang bertanding pun , parti yang diwakilinya tetap mencipta kemenangan.

Kata orang , kalau satu-satu makanan itu mempunyai rasa yang cukup dan sedap dimakan maka sudah tentulah ramuan dalam resepi makanan itulah yang menjadi puncanya.

Jadi dalam konteks PRK Kuala Kangsar , pencalonan Datin Mastura oleh pucuk pimpinan Barisan Nasional tentunya berdasarkan kepada ramuan dan resepi tersendiri.

Sebagai seorang calon yang kini berada dalam edah akibat kematian suaminya baru-baru ini , Mastura secara tidak langsung sudah pun membuktikan kepada seluruh pengundi di Kuala Kangsar betapa nilai diri dan pegangan agamanya cukup untuk dijadikan sebagai bekalan untuk menggalas amanah serta tanggungjawab sebagai pemimpin di Kuala Kangsar.

Meletakkan agama mengatasi segala-galanya pada ketika keadaan begitu menghimpit beliau tatkala dicalonkan di Kuala Kangsar sebenarnya mencerminkan kepada kita siapa sebenarnya Mastura.

Saya berterima kasih kepada pucuk pimpinan parti khususnya kepada YAB Perdana Menteri, YAB Timbalan Perdana Menteri dan YAB Menteri Besar Perak atas kepercayaan menamakan saya sebagai calon, namun saya memohon maaf kepada semua kerana menurut amalan parti dan gerak kerja pilihanraya selaku orang yang dinamakan sebagai calon saya seharusnya berada bersama-sama seluruh jentera parti dan masyarakat untuk berkempen bagi berkongsi semangat untuk memenangi pilihanraya kecil ini, tetapi batas agama seperti yang dijelaskan dalam hukum dan pandangan mufti serta agamawan, menghadkan pergerakan saya sebagai isteri yang masih di dalam tempoh edah selama 4 bulan 10 hari dan edah.

Tempoh syarak ini wajib saya patuhi. Sehubungan itu saya mengharapkan kefahaman seluruh jentera parti khususnya di peringkat cawangan dan pusat daerah mengundi akan kedudukan saya ini.

InshaaAllah sekiranya diberikan tanggungjawab sebagai ahli parlimen nanti, saya akan melaksanakan amanah yang diberikan sebaik mungkin sebagai kesinambungan kepada apa yang telah dirintis oleh arwah suami saya. Namun saya amat yakin dengan kekuatan dan kekompakan jentera parti kerana saya pernah menyaksikan semangat seluruh jentera parti dalam memenangkan arwah suami saya sebagai calon parti pada 2 pilihanraya iaitu pada tahun 2008 dan 2013.

Saya amat mengharapkan sokongan seluruh jentera parti kerana ini adalah perjuangan semua, perjuangan UMNO dan Barisana Nasional juga perjuangan orang Kuala.Baca seterusnya di SINI

JENTERA BN !


Lebih menarik lagi , pada saat dan ketika inilah segala gerak kempen BN di Kuala Kangsar tidak lagi terarah kepada calon semata-mata seperti mana yang sering berlaku dalam PRK-PRK sebelum ini.

Jika sebelum ini banyak pihak akan menantikan kehadiran calon untuk bersama dalam program-program yang dirancang , medan Kuala Kangsar bakal berubah cara.

100% semua perkara akan digerakkan oleh jentera-jentera BN melalui para Jeneral yang dilantik dan ini pastinya cukup menarik.

MMI melihat pada keadaan dan suasana politik yang sedang didepani BN !

Dengan isu-isu berprofil tinggi dan ugutan pimpinan-pimpinan komponen BN kerana kekeliruan tentang isu undang-undang syariah dan hudud , kempen di Kuala Kangsar bukanlah sesuatu yang boleh diambil mudah.

Jentera BN di Kuala Kangsar pastinya berdepan dengan tugas yang jauh lebih mencabar daripada jentera-jentera BN dalam siri PRK sebelumnya.Malahan jentera-jentera ini perlu benar-benar utuh dengan kekuatan mental dan fizikal memandangkan mereka bukan sahaja bakal berdepan dengan pencabar-pencabar yang pastinya membawa turun calon-calon mereka tetapi juga masyarakat berbilang kaum yang rasanya boleh dikelirukan dengan kempen adu domba pembangkang.

Disinilah MISI dan VISI jentera BN perlu benar-benar difahami oleh setiap penggeraknya kerana mereka membawa amanah besar yang cukup berat iaitu berkempen dalam keadaan calon tidak bersama !

Yang pasti MMI mengharapkan KEJAYAAN & KEMENANGAN di Kuala Kangsar bakal menjadi GARIS PANDUAN kepada semua jentera BN selepas ini dalam menghadapi mana-mana PRK mahupun PRU.

Bukan mudah sebenarnya tetapi tidak mustahil !

Samalah kalau MMI bandingkan dengan sejarah D-DAY 1945 sewaktu tentera bersekutu merancang untuk menyerang bala tentera Jerman yang telah menguasai seluruh eropah pada ketika itu.Bukan sesuatu yang mudah dan boleh dibuat main-main kerana pendaratan ratusan ribu tentera bersekutu di pantai Normandy Perancis dinantikan oleh barisan pertahanan ampuh tentera Jerman yang mencecah ribuan orang.

Walaupun ramai yang terkorban akhirnya Jerman berjaya di TAWAN ! 

MMI said Keep It Up Guys !

No comments:

Post a Comment

Labels